کد خبر: ۵۰۸۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری لمپی اسکین در پایش ها و مراقبت های انجام شده از سطح دامداری های سنتی این استان مشاهده شده است.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر امید جمشیدی» افزود: بیماری لمپی اسکین از جمله بیماری های ویروسی بسیار عفونی با ابتلای بالا در گاوها بوده و درصد مرگ و میر در این بیماری پایین بوده و با توجه به مشاهده این بیماری در استان نیاز است دامداران رعایت نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین در بین دام ها به دلیل کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری، کاهش کیفیت پوست و آسیب های پوستی در دام های آلوده ضرر و زیان اقتصادی بسیاری را به همراه دارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: بیشترین وقوع بیماری لمپی اسکین در بین گاو ها در آب و هوای گرم و مرطوب و فصول بارانی بوده و به صورت تک گیر یا همه گیر در بین دام ها بروز می کند که گوساله ها و گاوهای شیرده، بیشترین حساسیت را نسبت به این بیماری دارند.

وی ادامه داد: انتقال ویروس بیماری توسط نیش حشرات به ویژه پشه ها، تماس مستقیم دام آلوده با دام های سالم و انتقال ویروس از طریق جراحات جلدی ایجاد می شود که واکسیناسیون دامها و سمپاشی بدن دام و جایگاه دام مهمترین عامل پیشگیری از این بیماری ست.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیماری لمپی اسکین جزو بیماری های مشترک انسان و دام نبوده و به انسان منتقل نمی شود.

وی از دامداران خواست در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری بخصوص تاول های زیر پوستی و تب بالا مراتب را به سامانه 1512 دامپزشکی اطلاع تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد .
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
همه بیماری ها در کنترل است و هیچ مشکل خاصی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
0
همش دروغه بیماری ها 75 درصد کم شده
همش فتوشاپه
نظر شما
ادامه