کد خبر: ۵۰۸۸۹
در پی اعلام مصرف گوشت غیربهداشتی در ۴ هتل ۵ ستاره در مشهد:
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد همچنان آلوده بودن گوشت‌ها را رد می‌کند و می‌گوید: ما فعلا چهار هتل را به دلیل عرضه غیربهداشتی به تعزیرات معرفی کرده‌ایم ...
 

حکیم مهر: رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی گفت: دامپزشکی در نامه‌ای تایید کرد که گوشت‌ها مشکل داشته و غیر بهداشتی بوده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خراسان، دو هفته قبل بود که خبری مبنی بر توقیف دو تن گوشت در هتل پنج ستاره منتشر شد. بلافاصله دامپزشکی مشهد به این موضوع واکنش نشان داد و کشف گوشت آلوده را رد کرد؛ تکذیبیه‌ای که البته توسط اداره کل میراث فرهنگی استان و به نقل از مسئول واحد نظارت دام پزشکی مشهد منتشر شد.

اما روز گذشته «حمیدرضا کریم» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: گوشت‌های توقیف شده آلوده بوده و در این زمینه پرونده در دادستانی تشکیل شده است.

وی افزود: طبق کارشناسی که انجام شده، گوشت‌ها مشکل داشته و افراد به خاطر عرضه کالای غیر بهداشتی جریمه شده اند. از او درباره جزئیات بیشتر در این زمینه سوال می‌کنیم که می‌گوید: اجازه بدهید بیشتر بررسی و دقیق‌تر به شما اعلام کنم.

در ادامه چندین بار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تماس گرفتیم که پاسخی به تماس‌های ما داده نشد و در نهایت کریم، «قاضی جلیلی» رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان را برای پاسخ گویی معرفی کرد.

دامپزشکی در نامه به تعزیرات اعلام کرد گوشت‌ها مشکل داشته است

قاضی جلیلی، رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان در این باره می‌گوید: دامپزشکی در نامه‌ای به تعزیرات حکومتی تایید کرده که گوشت‌ها مشکل داشته و غیر بهداشتی بوده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا همه گوشت‌ها مشکل داشته است؟ می‌گوید بله و می‌افزاید: دامپزشکی ۵ مرداد، طی نامه‌ای به تعزیرات حکومتی اعلام کرد که تخلف وجود داشته و با عنوان عرضه غیربهداشتی گوشت گوساله، گوسفند، مرغ و تخم مرغ در چهار هتل پنج ستاره مطرح شده است.

همچنین طبق اعلام دامپزشکی مقادیر دیگری از گوشت‌ها منتظر نظر آزمایشگاه است و نتیجه مجدد به تعزیرات حکومتی اعلام خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: میزان گوشت توقیف شده دو تن از چهار هتل بوده است. همچنین ارزش ریالی این گوشت‌های غیر بهداشتی، ۱۳۰ میلیون تومان بوده است. از طرفی این گوشت‌ها از نظر تعزیرات حکومتی ارزش ریالی نداشته و با عنوان «تقلب در کسب» به بازرسی سازمان صنعت و معدن ارائه می‌شود .

تحت تاثیر صاحبان قدرت، نفوذ و سرمایه قرار نمی‌گیریم

وی تاکید می‌کند: تعزیرات حکومتی مدافع حقیقت و صیانت از حقوق زائران و مجاوران است و به هیچ عنوان تحت تاثیر صاحبان قدرت، نفوذ و سرمایه قرار نمی‌گیرد. آلوده درست نیست عرضه غیر بهداشتی بوده است.

اما «دکتر محمود جوادی نژاد» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد همچنان آلوده بودن گوشت‌ها را رد می‌کند و می‌گوید: ما فعلا چهار هتل را به دلیل عرضه غیر بهداشتی به تعزیرات معرفی کرده‌ایم و به قسمت اعظم محموله که از نظر ظاهری بازرسی کردیم و سالم بود، اجازه مصرف دادیم و بخشی از آن را نیز به آزمایشگاه فرستادیم، اما متاسفانه هنوز جواب آن نیامده است و اگر جواب آن ارائه و اعلام شود که مشکل داشته است، حتما به دادسرا معرفی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که تعزیرات اعلام کرده است، گوشت‌های توقیفی آلوده است و نظر دامپزشکی در این زمینه چیست؟ می‌گوید: کلمه «آلوده» کلمه درستی نیست، این کلمه بزرگی است، کارشناسی که برای بازرسی می‌رود، نظر کارشناسی خود را ارائه می‌کند و نظر کارشناسی طبق ضوابط تطبیق داده می‌شود و ما هیچ گونه اغماضی در این خصوص نداریم. هتل یا غیر هتل هم فرقی نمی‌کند چرا که اهمیت کار بالاست.

وی تصریح می‌کند: اگر ما در بازرسی شک کنیم، آن را به آزمایشگاه ارسال می‌کنیم و آزمایشگاه نظر نهایی را به ما اعلام می‌کند. اگر مشخص شد که مشکل دارد، به صورت خودکار به دادسرا معرفی می‌شود.

جزئیاتی از میزان محموله توقیف شده

جوادی نژاد همچنین درباره میزان محموله نیز می‌گوید: کل محموله‌ای که در چهار هتل گرفته شده، شامل گوشت قرمز، سفید و تخم مرغ، حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلو بوده که از این میزان ۲۰۷ کیلو از دو هتل به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی در پاسخ به این سوال که غیر بهداشتی بودن گوشت‌ها در هتل‌ها محرز شده است یا نه؟ نیز می‌افزاید: مشکلی که در هتل‌ها داریم این است که گاهی عرضه و تقاضا به هم نمی‌خورد، گوشت به اجبار می‌ماند و قانون پیش بینی نکرده که چه باید کرد، اما به هر حال ما هر چهار هتل را به عنوان عرضه غیربهداشتی به تعزیرات معرفی کردیم و درخواست بررسی دادیم.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد در پاسخ به این سوال که نتیجه آزمایش چه زمانی اعلام خواهد شد، اظهار می‌کند: ارائه نتیجه آزمایش دیر شده است. می‌گویم حتما پیگیری کنند و اطلاع رسانی می‌کنیم .

 

نظر شما
ادامه