کد خبر: ۵۰۸۸۱
 

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر شرایط بهداشتی و ظاهری میگو در هنگام خرید و همچنین معیارهای تعیین تازگی میگو را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمدرضا عباسی» اظهار داشت: از دیر باز همزمان با آغاز صید میگو همواره مردم این دیار اشتیاق فراوانی برای خرید و مصرف این آبزی داشته‌اند به همین منظور بر خود واجب می‌دانیم نکاتی را در خصوص ضوابط بهداشتی این محصول به اطلاع عموم برسانیم.

وی بیان کرد: در هنگام خرید میگو به شاخصه‌هایی همچون رنگ، سر و سینه و دم میگو، پاها، پوسته و آنتن‌ها، چشم‌ها، بوی میگو و گوشت آن باید توجه کرد.

عباسی گفت: رنگ میگوی مطلوب هنگام خرید باید طبیعی، روشن و کاملاً عاری از رنگ تیره باشد و سیاه شدگی سیر، سینه و دم و پوست نشانه کهنگی و فاسد بودن میگوست.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: سر و سینه و دم میگو باید محکم و کاملاً متصل به هم باشد و اگر از هم جدا باشند نشانه فاسد بودن میگو است.

وی اظهار کرد: پاها، پوسته و آنتن‌های میگوی سالم باید کاملاً سفت و محکم باشد و اگر آنتن‌ها و پاها از همدیگر جدا شود و مقداری از پوست هم جدا شود این نشانی از کهنه و فاسد بودن میگوست.

عباسی اضافه کرد: چشم‌های میگوی سالم باید روشن، براق و محکم باشد ضمن اینکه بوی جلبک‌های دریایی یا آب دریا و داشتن گوشتی سخت و آبدار، سفید و درخشنده نشانه میگوی سالم است.

وی بیان داشت: سیاه شدگی گوشت دم، سرو سینه، تا حدودی رنگ زرد مایل به سبز در گوشت دم نشانه‌هایی از فاسد بودن میگو است.
 
نظر شما
ادامه