کد خبر: ۵۰۸۶۳
 

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: ۵۰ درصد مرغ تولیدی در استان به صورت زنده در استان عرضه و به فروش می رسد، این موضوع برای سلامت و بهداشت در جامعه مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در خوزستان زنده فروشی مرغ بیشتر از استان های دیگر است و مشکلات زیادی برای بهداشت و سلامت جامعه ایجاد کرده است.

وی گفت: تنها ۵۰ درصد مرغ تولیدی در استان در کشتارگاه ها کشتار می شوند و این موضوع در میزان عرضه و قیمت مرغ کشتار روز در استان موثر است.

در ادامه این نشست رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: مقرر شده بود که در صورت توزیع نهاده با نرخ دولتی در بین مرغداران قیمت مرغ کشتار روز به قیمت ۱۱۵ هزار ریال به دست مصرف کننده برسد.

«کیخسرو چنگلوایی» ادامه داد: باید مشخص شود که چرا مرغداران استان با وجود دریافت نهاده های دولتی مرغ را با قیمت مصوب تنظیم بازار عرضه نمی کنند.

لزوم مصوبه ستاد تنظیم بازار استان برای تشکیل گشت های مشترک

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: گشت مشترک باهمکاری چند دستگاه شامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، دامپروری، سازمان صمت و اداره کل دامپزشکی استان تشکیل شده است تا بر قیمت مرغ و نحوه توزیع آن در مرغداری ها و کشتارگاه ها و خرده فروشان استان نظارت شود.

«علی محمد رحمانی» بیان کرد: به این واحدها زمان داده شده تا قیمت مرغ را با قیمت مصوب تنظیم بازار استان تطبیق دهند، همسان سازی قیمت مرغ در استان با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان چند روز طول می کشد و ممکن است در این مسیر دچار مشکلاتی هم شویم اما باید برای رفاه حال مصرف کنندگان این یکسان سازی انجام شود.

وی ادامه داد: برای تشکیل سریع تر گشت مشترک نیاز به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان است تا در زمان کمتر و با سرعت بیشتر تیم گشت تشکیل شود ،چرا که ایجاد گشت مشترک نیاز به هماهنگی هایی دارد که زمان بر است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: متاسفانه ۵۰ درصد مرغ تولید شده با قیمت پایین در استان به صورت زنده فروشی توسط خرده فروشان به فروش می رسد، برای برخورد با زنده فروشان مرغ نیاز به همکاری اداره کل دامپزشکی استان است تا از افزایش قیمت مرغ کشتار روز و وضعیت نامناسب بهداشتی این مراکز جلوگیری شود.

قیمت هر کیلو گرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان ۱۲۹ هزار ریال، و قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل درب مرغداری ۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال ، و درب کشتارگاه ۱۲۰ هزار ریال مصوب شده است.

مانور نظارت بر قیمت مرغ از تاریخ پنجم تا هشتم مرداد ماه در استان آغاز شده است.

با وجود قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۱۲۹ هزار ریال در ستاد تنظیم بازار استان اما در بازار اهواز و بسیاری از شهرستان های استان قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۱۵۰ هزار ریال است.

نظر شما
ادامه