کد خبر: ۵۰۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پکن:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: چین می‌تواند تحت لیسانس در ایران اقدام به تولید و ساخت واکسن نماید و با سرمایه‌گذاران ایرانی در این زمینه همکاری داشته باشد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران که به همراه وزیر جهاد کشاورزی به چین سفر کرده بود، گفت: چین و ایران با توجه به روابط تاریخی و دوستانه، زمینه های زیادی در حوزه خدمات دامپزشکی برای همکاری مشترک دارند.


به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز یکشنبه در پکن با بیان اینکه دو مساله را با چین دنبال می کنیم، افزود: چین می تواند در زمینه نهاده های دامی مانند واکسن، دارو و ریز مغذی ها به ما کمک کند.

وی افزود: چین در این زمینه پیشرفت خوبی دارد و می تواند تحت لیسانس در ایران اقدام به تولید و ساخت واکسن کند و با سرمایه گذاران ایرانی در این زمینه همکاری داشته باشد.

رییس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حوزه نهاده های دامی به دانش چینی ها نیاز داریم می توانیم ضمن مشارکت با آنها در ایران، علاوه بر صادرات این محصول نیازهای داخل کشور را هم تامین کنیم.

رفیعی پور یکی دیگر از زمینه های همکاری دو کشور را صادرات برخی اقلام به چین عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر محصولات صادراتی خوبی داریم و در این سفر در چارچوب مقررات و ضوابط بین المللی برای صادرات 5 قلم کالا با چینی ها وارد گفت و گو و مذاکره شدیم.

این مقام وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایران در برخی از محصولات به مرحله مازاد تولید رسیده است و امیدواریم بتوانیم این محصولات را به چین صادر کنیم.

وی یکی از این محصولات را آبزیان از جمله میگو و ماهی دریایی و پرورشی عنوان کرد و گفت: کد اتحادیه اروپا را برای صادرات این محصولات دریافت کرده ایم و به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای صادرات به چین هم هستیم.

رییس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد در حوزه صادرات عسل، لبنیات و پای مرغ هم در حال رایزنی با طرف چینی برای صادرات هستیم.

او گفت چنانچه این رایزنی ها به نتیجه برسد تجار ما می توانند به راحتی این محصولات را صادرات کنند خیلی از کشورهایی که دارای استانداردهای ضعیف تر از ایران هستند در حال حاضر اقدام به صادرات پای مرغ به چین می کنند و امیدواریم ما هم بتوانیم مجوز صادرات این محصول را دریافت کنیم.

امضای سند همکاری در زمینه بهداشت دام با مغولستان 

رییس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران که پیش از سفر به چین به همراه وزیر جهاد کشاورزی به مغولستان سفر کرده بود در بخش دیگری از سخنانش به امضا سند همکاری های دوجانبه در زمینه الزامات بین المللی بهداشت دام میان ایران و مغولستان اشاره کرد و گفت: امضای این سند گامی مهم برای توسعه همکاری های دوجانبه در این زمینه است.

او تصریح کرد: برابر با دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت دام، همه کشورها هرچند ممکن است دارای قواعد ملی و منطقه ای باشند اما از یک قواعد یکنواخت یا وحدت رویه ای مشترک در زمینه بهداشت دام تبعیت می کنند.

رفیعی اظهار کرد ما از چند سال قبل تا کنون اقدام به واردات گوشت گوسفند از مغولستان کرده ایم به همین دلیل پروتکلی که همان ضوابط و مقررات بهداشتی مرتبط با این محصول و فراورده خام دامی است را امضا کردیم.

دکتر رفیعی پور افزود: در این پروتکل همه شرایط دام زنده از جمله شرایط دام در قبل، حین و بعد از کشتار، ناوگان حمل و نقل، چگونگی بسته بندی و برچسپ این محصول را در قالب این سند ذکر کردیم.

وی افزود: اجرای این پروتکل که با حضور وزرای کشاورزی دو کشور و با حضور رییس سازمان دامپزشکی مغولستان امضا شد شرایط کار را برای تجار دو طرف تسهیل می کند و از یک قاعده و یک رویه متحد الشکل تبعیت خواهد کرد.

رفیعی اظهار کرد در حال حاضر سالانه 35 تا 40 هزار تن گوشت گوسفند وارد کشور می کنیم و مغولستان فعلا در سقف هزار تا یک هزارو 200 تن ظرفیت صادرات به ایران دارد.

رییس سازمان دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به ظرفیت های دو کشور و همچنین امضای این پروتکل، امکان افزایش واردات گوشت گوسفند از مغولستان وجود دارد که با رضایت مصرف کننده هم همراه بوده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
1
من زیاد امیدی ندارم که دلالان اجازه ساخت واکسن را در ایران بدهند چو ن اینها تازه کشف کرده اند چه سود خوبی دارد. دنیا دارد از سوشهای ایرانی جهت تولید واکسن استفاده مینماید و ما دنبال این هستیم که از خارج بیاییند برایمان واکسن بسازند.همانگونه که همه همکاران استحضار دارند اخیرا برای بیماری LSD یک واکسن با سوش Neethlingوارد نمودندند و تبلیغات زیادی هم براه انداختن. من نظر همکارا نرا به تحقیقی که توسط خانم Tuppurainenکه از محققین ارشد انستیتو تحقیقات Pirbright میباشند ودر اتیوپی صورت گرفته جلب مینمایم. این محقق و سایر همکاران 3 واکسن Neethlingو Kenyan sheep and goat pox (KSGP) O-180 strainو
Gorgan goat pox (GTP) vaccine را مورد استفاده قرار دادند و برتری واکسن سوش بزی گرگان را اعلام نمودند. لطفا به نتیجه توجه کنید:
This study indicated, for the first time, that the Gorgan GTP vaccine can effectively protect cattle against LSDV and that the Neethling and KSGP O-180 vaccine were not protective.
Vaccine 33 (2015) 3256–3261
آب در کوزه وما تشنه لبان میگردیم.
خدا یا ما را از شر هرچه دلال و حامیان آنها در امان بدار.
نظر شما
ادامه