کد خبر: ۵۰۸۴۴

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 درصد واحدهای پروار بندی و 90 درصد واحدهای پرورش بره این استان غیر فعال هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «محمدجعفر طالبیان پور» افزود: میزان تولید گوشت قرمز در استان حدود 15 هزار تن می باشد.

وی اظهار کرد: 2 میلیون و 500 هزار واحد دامی در استان داریم که بیشتر گوشت تولیدی استان از واحدهای سنتی و عشایری است و 10 درصد نیز واحدهای صنعتی و در شرایط بسته داریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود 70 واحد پروار بندی با ظرفیت 4هزار و 500 راس داریم که حدود 50 درصد آنها فعال است. همچنین حدود 120 واحد پرورش بره با ظرفیت 10 هزار راس داریم که 10 درصد آن ها فعال است.

طالبیان تصریح کرد: به علت خشکسالی های اخیر و افزایش قیمت نهاد ها در سال های 91 تا 93 قیمت گوشت خیلی ارزان بوده و خیلی از این واحدها از رده خارج شدند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در استان 12 کیلوگرم است، ادامه داد: حدود 6 هزار و 500 تن گوشت قرمز مازاد در استان داریم و بیشترین میزان تولید در شهرستان بویراحمد است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال نیز پیش‌بینی می کنیم حدود 3 تا 4 درصد افزایش داشته باشیم.

طالبیان پور بیان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به متقاضیان و تهیه نهادهای دولتی مثل جو، ذرت و سبوس از جمله برنامه های افزایش میزان تولید گوشت قرمز در استان است.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکلات تولید گوشت قرمز در استان نبود نقدینگی و نوسانات قیمت بازار می باشد.

 

نظر شما
ادامه