کد خبر: ۵۰۸۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک مقام مسئول در وزارت جهاد با بیان اینکه دامداران به دلیل خودداری از عرضه دام در ماه‌های گذشته به بازار با انباشت آن مواجه شده‌اند، از کندتر کردن روند واردات برای حل این مساله خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به انباشت دام در دامداری‌های کشور، گفت: طبق بازدیدهایی که از دامداری‌هایی کشور داشتیم و گفتگوهایی که با دامداران انجام دادیم دام‌های موجود در دامداری‌ها حدود ۴ الی ۵ ماه قبل که کشور به گوشت نیاز داشت باید وارد بازار می شده است.

«مختارعلی عباسی» با بیان اینکه دامداران از عرضه دام‌های پرواری خود به بازار در آن زمان خودداری کرده اند، اظهارداشت: چون پیش بینی آنها این بود که قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی کشتار در آن زمان، افزود: دلیل این مساله فقط قاچاق دام از کشور نبود بلکه خودداری دامداران از عرضه دام به بازار هم بود و این مساله از وزنی که الان دام‌ها دارند کاملاً قابل تشخیص است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دام‌های مذکور باید چند ماه قبل به بازار عرضه می‌شدند، ادامه داد: در حال حاضر نیز قیمت‌ها کاهش یافته و دامداران چندان مایل نیستند که دام‌هایشان را با این قیمت‌ها عرضه کنند.

عباسی تصریح کرد: برای حل این مشکل ما تدابیری را در نظر گرفته ایم از جمله اینکه روند واردات کندتر شود تا دامداران بتوانند دام‌های خود را بفروشند و دچار چالش نشوند.

این مقام مسئول درباره واردات دام زنده به کشور نیز اضافه کرد: واردات دام زنده به کشور به منظور تولید گوشت دیگر انجام نمی‌شود و اگر هم موردی بوده مربوط به ثبت سفارش‌های قبلی بوده است اما واردات برای اصلاح نژاد و دام مولد انجام می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
0
0
می بینید وزارت ناکارآمد جهادکشاورزی مستاصل شده است!
هر طرف کار را که می گیرد طرف دیگر خراب می شود!!!

تنها راه حل علمی تمام این مشکلات، قطع یارانه واردات نهاده های دامی، آزادسازی صادرات و واردات با قیمت های واقعی و تخصیص میلیاردها دلار یارانه واردات از دلالان به خانوارها برای سهمیه الکترونیک پروتئین است.
نظر شما
ادامه