کد خبر: ۵۰۷۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص گوشت‌های وارداتی و خطر ابتلای این گوشت‌ها به بیماری تب کریمه کنگو، گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه گوشت‌های وارداتی فریز و در سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند، شانس آلودگی در آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دانشجو، «دکتر بهروز بنیادی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به شیوع پیدا کردن بیماری تب کریمه کنگو در ایران، در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی از اقدامات دولت برای کنترل این بیماری به کمیسیون ارسال شده است، اظهار داشت: تاکنون گزارش رسمی به کمیسیون بهداشت و درمان نیامده، اما در رسانه‌ها پیرامون این اقدامات دیده شده است. 

وی با بیان اینکه بیماری کریمه کنگو از طریق دام و گزش کنه‌ای که در دام‌ها وجود دارد، منتقل می‌شود، افزود: مهمترین فاکتور جلوگیری از مرگ و میر ناشی از کریمه کنگو آموزش است، چون اولین گروه‌هایی که با این بیماری سروکار دارند دامداران و قصابان هستند بنابراین مهمترین چیزی که وزارت بهداشت باید بر روی آن کار کند آموزش است. 

بنیادی تصریح کرد: این وزارتخانه باید به دامداران آموزش دهد که چه نکاتی را رعایت کنند و در صورت آلودگی و مشاهده علائم این ویروس هر چه زودتر به پزشک مراجعه کنند، چون متاسفانه درمان قطعی بعد از ابتلا به این بیماری وجود ندارد و بیشتر درمان‌ها حمایتی است؛ بنابراین اولین گام این است که پیشگیری‌های لازم صورت گیرد. 

عضو کمیسیون بهداشت در خصوص گوشت‌های وارداتی و خطر ابتلای این گوشت‌ها به بیماری تب کریمه کنگو گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه گوشت‌های وارداتی فریز و در سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند، شانس آلودگی در آن‌ها وجود ندارد. 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خوشبختانه با توجه به اینکه ناظرین دامپزشکی ما در کشور‌های خارجی حضور دارند، نظارت بر گوشت‌ها به خوبی صورت می‌گیرد و تا به حال مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
3
این همونه که پسرش مشاور رئیس سازمان دام پزشکی شد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
2
کدوم ناظر؟ منظورش ناظر شرعیه؟ جلوی اعزام دامپزشکارو که گرفتن!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
1
البته فریز کردن ربطی به از بین بردن ویروس نداره و همگی می دونن پدیده ی جمود نعشی و تعییر اسیدیته موجب از بین رفتن آن میگردد و فلدا گوشت استحصالی ،حتما و بایست ابتدا این مرحله را طی کند
نظر شما
ادامه