کد خبر: ۵۰۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

فرماندار شهرستان برخوار خدمات کارکنان دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری را نوعی ایثارگری برشمرد و تلاش آنان در راستای افزایش سطح امنیت غذایی در جامعه را ستود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل با همراهی «دکتر خسرو فاتحی» مشاور، «مهندس کوروش دهقان» مسئول حراست و «دکتر مجید فلسفی منش» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار با حضور در محل فرمانداری این شهرستان با «دکتر عبداله بنهری» فرماندار دیدار و گفتگو نمودند.

دکتر موحدی مدیر کل دامپزشکی استان، ابتدا تاریخچه و قدمت نزدیک به یک صد ساله دامپزشکی در ایران را بیان نمود و در ادامه پیرامون وظایف دامپزشکی در حیطه پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دام، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره مردم مطالبی بیان نمود.

وی به صادرات 27 نوع محصول مرتبط با دامپزشکی به 21 کشور جهان اشاره کرد و تصریح نمود: در حوزه صادرات فرآورده های خام دامی همچون عسل، این صادرات فقط با اخذ مجوز از دامپزشکی امکان پذیر است که این خود گویای اهمیت نقش دامپزشکی در صادرات و مراودات بین کشورها است.

وی اذعان داشت: با توجه به تنوع و وسعت کاری وظایف دامپزشکی در سطح جامعه، کمبود نیروی انسانی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم و تصریح نمود: با تمام مشکلات موجود، همت خویش را به کار بسته ایم تا خدمت رسانی به عموم مردم و بهره برداران مرتبط با دامپزشکی به نحو شایسته انجام گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ضمن برشمردن رتبه‌های برتر و شاخص تولید فرآورده های خام دامی استان اصفهان در بین سایر استان ها از کاستی‌ها و کمبود اعتبارات لازم، به خصوص خودرو عملیاتی و نیاز به مساعدت و تخصیص اعتبار ویژه جهت تأمین خودرو مطالبی بیان نمود.

در ادامه مهندس کوروش دهقان مسئول حراست و بسیج به تهدیدات موجود در حوزه دامپزشکی اشاره نمود و نقش دامپزشکی در کرامت انسانی و افزایش سطح ارتقاء بهداشت عمومی که از نیاز های اساسی بشر است را تشریح نمود.

دکتر مجید فلسفی منش رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار نیز در این دیدار گزارشی از آخرین اقدامات و عملکرد دامپزشکی در حوزه های مختلف ارائه نمود و از مساعدت های فرماندار شهرستان تشکر و قدردانی نمود.

سپس دکتر عبداله بنهری فرماندار شهرستان برخوار ضمن عرض خیر مقدم به مدیر کل دامپزشکی استان و همراهان از تلاش ها و پیگیری های اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی برخوار در سطح شهرستان تشکر و قدردانی نمود.

وی با بیان تبریک کسب رتبه برتر توسط اداره کل دامپزشکی استان در بین سایر استان ها در ادامه تصریح کرد: داشتن جامعه ای سالم و فراهم نمودن زندگی شاداب نیاز به همت و تلاش بی وقفه دست اندرکاران حوزه سلامت بوده و کسب این رتبه را نتیجه تلاش سخت کوشان عرصه دامپزشکی استان برشمرد.

دکتر بنهری خدمات کارکنان دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری ها را نوعی ایثارگری برشمرد و تلاش آنان در راستای افزایش سطح امنیت غذایی در جامعه را ستود.

فرماندارشهرستان برخوار در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به شناخت خوبی که از رسالت و اقدامات دامپزشکی دارم، در راه رسیدن به اهداف سازمانی این نهاد خدمت رسان، آماده هرگونه همکاری و تعامل همه جانبه هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه سفر به شهرستان برخوار با حضور در محل شبکه دامپزشکی این شهرستان در نشستی صمیمانه با همکاران به گفتگو و تبادل نظرات پرداخت.

بازدید از یکی از واحد های قطعه بندی و بسته بندی گوشت سفید و همچنین یکی از آزمایشگاه های بخش خصوصی دامپزشکی حسن ختام برنامه های سفر مدیرکل دامپزشکی استان و همراهان به شهرستان برخوار بود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
2
مثل روز روشن است تا موقعی که سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بی کفایت و ناکارآمد جهادکشاورزی باشد نمی تواند وظایف خود را در سلامت غذایی و مبارزه های بیماری های زئونوز به درستی انجام دهد و پرسنل و تجهیزات مورد نیاز آن تامین نخواهد شد.
نظر شما
ادامه