کد خبر: ۵۰۶۶۴

‌مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 48 میلیاردی سیل فروردین ماه به 172 مزرعه پرورش ماهی استان خبرداد.

به گزارش حکیم مهر ب نقل از ایسنا، «کوروش یزدان پناه» افزود: 172 مزرعه پرورش ماهی استان در سیل فروردین ماه امسال بالغ بر 48 میلیارد تومان خسارت دیده اند که در حال پیگیری جبران خسارات وارده به پرورش دهندگان هستیم.

وی اظهارکرد: در جاهایی گفته شد که مزارع پرورش ماهی استان در بستر و حریم رودخانه بوده اما برای صدور مجوز مزارع پرورش ماهی حتما باید مجوز برداشت آب، زمین و بستر که شرکت آب منطقه ای تشخیص می دهد داشته باشند که مزارع پرورش ماهی خسارت دیده مجوزهای لازم را دارند و اینگونه نبود که مزارع خود را خودسرانه احداث کنند.

مدیر شیلات و آبزیان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین مجوزهای دام پزشکی و تمدید پروانه بهداشتی مزارع پرورش ماهی استان مانعی برای جبران خسارت مزارع پرورش ماهی خسارت دیده است.

یزدان پناه با بیان اینکه در حال حاضر 200 مزرعه پرورش ماهی استان فعال هستند، اضافه کرد: در سیل فروردین ماه امسال تعداد زیادی از مزارع پرورش ماهی استان دچار خسارت شدند که برخی از مزارع کمتر خسارت دیده شده توانستند خود را به چرخه تولید برگردانند و برخی نیز به همین علت همچنان غیر فعال اند.

 

نظر شما
ادامه