کد خبر: ۵۰۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قابلیت تولید محصولات ارگانیک در تمام کشور با توجه به شرایط اقلیمی کشور وجود ندارد گفت: فروش محصولات تراریخته بدون بر چسب قانونی، تخلف است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» درباره وضعیت تولید محصولات تراریخته در کشور گفت: فروش محصولات تراریخته بدون نصب برچسب قانونی تراریخته، ممنوع است زیرا حق مصرف‌کننده است که از شرایط محتوای تولید کالا اطلاع جامع داشته باشد.

خشکسالی و کم آبی مانع  اساسی  توسعه و کشت محصولات ارگانیک در کشور

نماینده مردم در شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشکسالی و کم آبی مانع  اساسی  توسعه و کشت محصولات ارگانیک در کشور است تصریح کرد: شکی نیست که تولید محصولات ارگانیک نقش بسزایی در افزایش سرانه سلامت جامعه دارند اما شرایط اقلیمی جامعه مانع بزرگی برای  تولید محصولات ارگانیک در حوزه صنعت کشاورزی تلقی می شود.

وی ادامه داد: محصولات ارگانیک نقش بسزایی در افزایش سرانه سلامت جامعه دارند بنابراین الزام آور است که دولت اقدامات اساسی برای تولید بهینه محصولات ارگانیک در مناطقی که مستعد تولید هستند را در دستور کار قرار دهد.

اکبری افزود: شرط اساسی برای ورود محصولات تراریخته برطبق قانون برنامه ششم توسعه بر این مبنا است که محصول فوق در مبدا تولید نیز مصرف شود و این در حالی است که نمی توان منکر مصرف محصولات تراریخته در کشور شد زیرا برخی از نهاده های ‌دامی تراریخته است.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  مجلس با بیان اینکه قابلیت تولید محصولات ارگانیک در تمام کشور  با توجه به شرایط اقلیمی کشور وجود ندارد یادآور شد: فروش محصولات تراریخته بدون بر چسب قانونی تخلف است.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
اشتباه نکنید!

مهمترین مانع و دشمن تولید خوراک دام، واردات بی کیفیت ترین ذرت و سویای دامی از نوع کپک زده با دلارهای ارزان 4200 تومانی توسط دلالان رانت خوار با حمایت عملی وزارت جهادکشاورزی است!
مطمئن باشید که اگر واردات خوراک دام با دلار آزاد و نه بارانه ای باشد کشاورزان می توانند در میدان رقابت عادلانه وارد شوند و در مدت قابل قبولی وابستگی 90 درصدی کشور را به واردات ذرت و سویا کاهش دهند. برای اینکار لازم است که سالی 15 میلیارد دلار 4200 تومانی به جای دلالان واردکننده و عوامل اصلی بازار سیاه به مصرف کنندگان نهایی به شکل سهمیه مستقیم الکترونیک خرید گوشت، مرغ، شیر، تخم مرغ و ماهی تغییر مسیر دهد.
نظر شما
ادامه