کد خبر: ۵۰۶۳۲
 

شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد با واکنش به اعلام خبر کشف دو تن گوشت آلوده در یک هتل پنج ستاره در مشهد، ادعای آلوده بودن این گوشت ها را رد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هفته گذشته خبری مبنی بر توقیف محموله دو تنی گوشت توسط تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی منتشر شد و در پی آن شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد برخلاف اعلام نظر رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی مشهد اعلام کرد ، هتل‌ها موظف نیستند تونل انجماد داشته باشند و بین نگهداری غیراصولی فرآورده خام دامی و نگهداری غیر بهداشتی آن تفاوت وجود دارد.

مسئول واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد در این باره گفت: وجود تونل انجماد در رستوران‌ها و هتل‌ها ضرورتی ندارد و فقط باید در مراکز بسته بندی گوشت وجود داشته باشد که دارای پروانه بهداشتی هستند.

«دکتر رئوف» ادامه داد: گوشت به دو صورت وارد رستوران‌ها و هتل‌ها می‌شود؛ نوع اول گوشت تازه با تاریخ انقضای 72 ساعت است و نوع دوم هم گوشت‌های کارتنی هست که در مراکز مجاز بسته بندی و در آن محل‌ها هم داخل تونل انجماد است.

وی درباره مرجع اعلام خبر اعلام آلوده بودن محموله گوشت خام و بهداشتی و یا غیربهداشتی بودن محل نگهداری گوشت هم گفت: طبق قانون، اعلام نظر در مورد فرآورده‌های خام دامی به دامپزشکی واگذار شده است.

 

نظر شما
ادامه