کد خبر: ۵۰۶۲۹

طرح واکسیناسیون دامی عشایر (دشت لار) یک طرح استانی است که کل عملیات آن دریک محدوده زمانی برای عشایر منطقه دشت لار در شهرستان های فیروزکوه، دماوند، و شمیرانات اجرا می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، مدیرکل دامپزشکی استان تهران به همراه «دکتر کرمی» معاون سلامت و «دکتر امامی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند و هیئت همراه  از عملیات واکسیناسیون اکیپ های مایه کوبی، نحوه گزارش دهی و اعمال مراقبت های لازم بازدید بعمل آورند.

«دکتر واعظی» در همین راستا گفت:« طرح واکسیناسیون دامی عشایر (دشت لار) یک طرح استانی است که کل عملیات آن دریک محدوده زمانی برای عشایر منطقه دشت لار در شهرستان های فیروزکوه، دماوند، و شمیرانات اجرا می شود».

این مقام مسئول جمعیت تحت پوشش گوسفندی این طرح را بالغ بر 300 هزار راس برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت سگ گله و نگهبان ، واکسیناسیون هاری نیز به عنوان پیشگیری اجراء میشود و واکسیناسیون دام های سبک شامل گوسفند، بز در راستای پیشگیری از بروز بیماریهای مختلف مانند آبله گوسفندی و بزی، تب برفکی، شاربن، بروسلوز، و ppr انجام میشود.

 

 
نظر شما
ادامه