کد خبر: ۵۰۶۰۶
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: کلیه مراحل کشتار تا ارائه گوشت مرغ به بازار باید مکانیزه شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،   «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در جلسه کارگروه کشاورزی زرند ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در حوزه دام و طیور شهرستان، خواستار برطرف کردن معضلات و مشکلات دامداری‌های شهرستان در جهت تولید پایدار محصولات دامی در شهرستان شد.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور طرح ارتقاء کیفیت  گوشت مرغ  را در دستور کار جدی قرار داده که بایستی کل کشور و همه ارگان‌های مرتبط نسبت به انجام فعالیت‌های ابلاغی طبق برنامه زمانبندی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: هدف از انجام این طرح تولید گوشت مرغ به صورت کاملا بهداشتی و با استاندارد‌های روز دنیا می‌باشد.

رشیدی ضمن اشاره به این موضوع که گوشت مرغ تولید شده هم جهت مصرف داخلی و هم جهت صادرات می‌باشد تاکید کرد: جهت انجام این طرح بایستی کشتارگاه‌های طیور ضمن راه اندازی خط دوم کشتار، همچنین تخلیه اندرونه و کلیه مراحل کشتار را به صورت مکانیزه و خودکار انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین از تدوین دستورالعمل ضوابط و مقررات بهداشتی تولید آرتیمیا توسط سازمان دامپزشکی کشور پس از پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل  دامپزشکی  استان کرمان خبر داد و بیان داشت: شهرستان زرند با توجه به وجود رودخانه شور در منطقه سیریز، موقعیت مناسبی برای انجام این گونه فعالیت‌ها را دارد و باید حمایت لازم از تولید کنندگان در این بخش انجام گیرد.

سرپرست فرمانداری زرند نیز در این  نشست بر لزوم اجرای دستورالعمل ابلاغی دامپزشکی از سوی کشتارگاه‌های طیور تاکید کرد: تمامی واحد‌ها و کشتارگاه‌های طیور سطح شهرستان ملزم به اجرای دقیق دستورالعمل ابلاغی دامپزشکی میباشند و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

 «علی صادق زاده» تصریح کرد: به زودی جلسه‌ای با حضور کلیه ادارات مرتبط در فرمانداری جهت هماهنگی‌های لازم برای اجرای طرح ملی ارتقاء گوشت مرغ در شهرستان زرند برگزار خواهد شد و به جد پیگیر آن خواهیم بود.

وی در راستای رفع موانع و توسعه روزافزون تولید اظهار داشت: مشکلات و چالش‌هایی که در  صنعت دام و طیور  بویژه دامداری‌های مجتمع دامداری تقی آباد و مرغداری‌های بدون مجوز وجود دارد، باید با همکاری بین بخشی مرتفع تا به سمت تولید محصولات با کیفیت و پایدار قدم برداریم.

 

نظر شما
ادامه