کد خبر: ۵۰۵۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: تمامی کارخانه‌های تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان باید علاوه بر دریافت پروانه بهره برداری مسئول فنی داشته باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مجید اسدی» گفت: طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی تمامی کارخانه‌های تولیدکننده خوراکدام، طیور و آبزیان  باید علاوه بر دریافت پروانه بهره برداری مسئول فنی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه تولید خوراک دام و طیور پس از اخذ مجوز‌های لازم و تنها با حضور و نظارت مستقیم مسئول فنی بهداشتی مورد تأیید سازمان دامپزشکی ممکن خواهد بود، افزود: شبکه دامپزشکی با هدف صیانت از حقوق شهروندی، بطور جدی بر تمامی واحد‌های پرورش انواع دام و طیور، کارخانه‌های خوراک دام و طیور، کشتارگاه، مراکز بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد.

اسدی بیان داشت: با توجه به اخطار‌های مکرر به کارخانه‌های خوراک دام مبنی بر استخدام مسئول فنی، این مراکز تا نیمه مرداد ماه ملزم به استخدام مسئول فنی شده اند در غیر این صورت طبق مقررات سازمان دامپزشکی با آن‌ها برخورد صورت خواهد گرفت.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
0
قرار داد با مسئول فنی ۴ میلیون جهت ارائه به دامپزشکی! پرداختی واقعی ۱.۲ تا ۱.۶ به مسئول فنی!!! بله بله داشتن مسئول فنی واجب است...
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
0
با سلام باید این کارخانجات اولا دکتر دامپزشک بعنوان مسئول فنی داشته باشند و ثانیا میزان حقوق آنها بر طبق تعرفه های جدید سازمان نطام دامپزشکی باشد در غیر اینصورت هیچ کدام ار همکاران دامپزشک حق بستن قرار داد با این کارخانجات را ندارند و با متخلفین و مدیر عامل این قبیل کارخانجات بایستی برخورد قانونی شود .
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
0
1
با مشاهده و خواندن مورد فوق از اینکه آقای اسدی بیان کرده اند که کارخانجات خوراک دام و طیور علاوه بر پروانه بهره برداری باید مسئول فنی نیز داشته باشند، بسیار تعجب کردم، گویا این دو مورد، برای ایشان یک دستورالعمل جدیدی محسوب گردیده و تذکرات ایشان نیز همینطور.
مگر میشود دامپزشکی استان برای متقاضی بدون پروانه بهره‌برداری، پروانه بهداشتی صادر نماید؟ و کارخانه‌ای با این شرایط فعالیت نماید.
مگر میشود، شرکت و یا کارخانه‌ای به اداره کل تابعه مسئول فنی مجرب معرفی نکرده، برای ان واحد، دامپزشکی، پروانه فعالیت صادر نماید.؟

مسلم است در صورت عدم ارائه مستندات دو مورد مهم فوق فعال بودن واحدی برای تولید، غیر ممکن میباشد.
متاسفانه، چنین مواردی امنیت غذایی مردم را به جدیت نشانه خواهد رفت.
با عدم حضور مسئول فنی متخصص و یا مجرب در این حوزه ، دامپزشکی استان میبایستی در اسرع وقت نسبت به توقف خط تولید چنین واحد هایی اقدام عاجل بعمل آوررند.
بدلیل اهمیت موضوع چرا مسئول فنی مجرب؟ علت پر واضح است.
1.
کنترل های تخصصی در ورود مواد اولیه.
2.
آشنا بودن مسئول فنی با فرایند تولید خوراک و مکمل های مصرفی.
3.
آشنایی مسئول فنی با، اصول و الزامات قانونی در تولید خوراک دام و طیور از مهمترین موارد بوده، و بر اساس دستورالعمل ها، در تولید، از اولویت ها میباشد.
نظر شما
ادامه