کد خبر: ۵۰۵۸۳

نشست طرح ملی ارتقا کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در شهرستان بهشهر در حال برگزاری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، با حضور مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌های کشور در سالن اجتماعات شهید کابلی دانشگاه علم و فن آوری مازندران (شهرستان بهشهر) مقرر شد، طرح ملی ارتقا کیفیت بهداشتی گوشت مرغ از ابتدای مهر امسال اجرائی شود.

«دکتر سامد برومند فر» با اشاره به آغاز عرضه مرغ در کشتارگاه‌های کشور با رتبه بندی B، A و +A از ابتدای تیر امسال افزود: از مهر امسال مرغ‌های کشتارگاه‌ها با برچسب‌های رتبه‌بندی شده روانه بازار می‌شود که خود نشان دهنده رعایت مسائل بهداشتی است.

رئیس دفتر سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه +A بهترین رتبه محسوب می‌شود گفت: این اقدام ملی برای امنیت غذایی کشور و بهداشتی شدن مرغ‌های تولیدی موثر است. همچنین با رعایت دقیق مسائل بهداشتی و رتبه‌بندی کشتارگاه‌ها، بازار‌های صادراتی جدیدی برای این محصول ایجاد خواهد شد.

دکتر سامد برومند فر، دلیل انتخاب مرغ برای این طرح ملی را سابقه ۷۰ ساله کشتارگاه‌ها و مراکز تولید مرغ کشور، اشتغالزایی فراوان، مصرف بالای این محصول و نیز صادر کردن به کشور‌های دیگر عنوان کرد.

نشت اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ به مدت دو روز برگزار می‌شود.


نظر شما
ادامه