کد خبر: ۵۰۵۲۸


معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور از اینکه تا ۶ ماه آینده نیازمندی استان خراسان جنوبی به شتر و گوسفند مولد برطرف خواهد شد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار راس دام مولد وارد خراسان جنوبی شدند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی منطقه حائلی برای مدیریت بیماری‌های فرامرزی در منطقه است افزود: با توجه به رفع ممنوعیت صادرات مرغ و تخم مرغ این استان می‌تواند تاثیر به سزایی در بازار‌های منطقه داشته باشد.

ماکنعلی گفت: وضعیت بیماری تب برفکی در کشورمان و به خصوص در استان خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی نسبت به سال گذشته دارد.

معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کشور با بیان اینکه برنامه‌ای برای توسعه صنعت شوشتر داریم افزود: برنامه‌ای ملی برای بهداشت در سطح منطقه در ایران، افغانستان و پاکستان شروع کردیم این طرح در واقع در منطقه‌ای بزرگ در استان فارس برای شتر شروع کردیم و امیدواریم در آینده این طرح استان خراسان جنوبی هم تعمیم داده شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل شرایط خاص آب و هوایی رویش مراتع کاهش پیدا کرده و تعطیل شده بودند گفت: تمام مراکز واحد دامی استان را فعال کنیم و اختیارات و مسئولیت‌های که در سطح ملی داشتیم را به استان تخصیص دهیم و کمتر از ۶ ماه نیازمندی‌های استان در دو زمینه گوسفند و شتر برطرف شود.

 


نظر شما
ادامه