کد خبر: ۵۰۵۱۸

پوست پلنگ به اداره حفاظت محیط زیست تالش منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از انتقال پوست و بقایای کشف شده یک قلاده پلنگ به این اداره، برای بررسی های بیشتر در خصوص چگونگی تلف شدن آن خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عارف شادکام» شامگاه یکشنبه اظهار کرد: چند ساعت قبل، اهالی روستای طولارود تالش از کشف لاشه یک حیوان شبیه پلنگ در رودخانه این روستا خبر دادند و تیمی از کارشناسان و مأموران اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که لاشه متعلق به یک قلاده پلنگ بوده، اما امحاء و احشاء آن خالی شده و پوست حیوان باقی مانده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد یا پوست پلنگ برای تاکسیدرمی آماده می شده یا تاکسیدرمی شده بوده و به علت خرابی و کهنگی، به رودخانه انداخته شده است.

تاکسیدرمی به روش خشک کردن و نگهداری جسد حیوانات گفته می‌شود که به طور معمول با خالی کردن شکم و اندام‌های داخلی حیوان انجام می گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: پوست پلنگ برای آزمایش‌ها و بررسی‌های تکمیلی به این اداره انتقال داده شد و نتیجه اقدامات بعدی اعلام خواهد شد.

شادکام بیان کرد: سابقه مشاهده پلنگ در زیستگاه‌های حیات وحش تالش وجود دارد و این شهرستان از تنوع جانوری و زیست محیطی برخوردار است.

در فیلمی که توسط یک کاربر محلی از لحظه کشف پوست پلنگ توسط دو نوجوان در رودخانه طولارود تالش تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، یکی از نوجوانان می‌گوید که لاشه این حیوان را از سه تا چهار هفته قبل در رودخانه می دیده است.

تالش از اراضی جنگلی، کوهستانی و جلگه‌ای وسیع و ۱۱ رودخانه برخوردار است و رودخانه طولارود از کوهستان ها سرچشمه گرفته و بعد از گذر از دهستان طولارود به دریای خزر می‌ریزد.

این شهرستان با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.


نظر شما
ادامه