کد خبر: ۵۰۴۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نگرانی در زمینه مصرف گوشت قرمز تهیه شده از کشتارگاه‌های مجاز وجود ندارد و نظارت‌ کافی برروی آنها اعمال می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر یوسف داودی» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو در کشور و عوامل انتقال آن، گفت: تب کریمه کنگو برای اولین بار در کشور کنگو دیده شده و به همین دلیل این نام را برای آن انتخاب کرده‌اند که نام اصلی آن تب هموراژیک است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تب هموراژیک در بدن مبتلایان به دلیل از بین رفتن دیواره‌های عروقی ایجاد خونریزی سراسری می‌کند، ادامه داد: بیماری ویروسی تب کریمه کنگو از طریق خون دام مبتلا انتقال پیدا می‌کند و افرادی که در کشتارگاه و محل ذبح دام اشتغال دارند بیشتر در معرض خطر هستند. 

برخورد خون با پوست افراد ویروس تب کریمه را منتقل می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دامداران با توجه به شیوع بیماری تب هموراژیک باید به نکات بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: در صورتی که خون دام مبتلا با پوست بدن افراد برخورد حتی اگر زخم میکروسکپی نیز وجود داشته باشد فرد به این بیماری ابتلا پیدا می‌کند.

سم‌پاشی دامداری‌ها راه‌کار مقابله با ناقل تب کریمه

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باید با ناقلین آن که حشرات هستند از طریق سم‌پاشی گسترده برخورد شود، عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه‌ها نیز شیوع بیماری تب کریمه کنگو را کنترل می‌کند.

درحال حاضر کشتارگاه‌ها اجازه نمی‌دهند گوشت سریعا به بازار منتقل شود و آن را به مدت 24 ساعت در سردخانه قرار می‌دهند تا درصورت وجود آلودگی از بین برود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه درحال حاضر کشتارگاه‌ها اجازه نمی‌دهند گوشت سریعا به بازار منتقل شود و آن را به مدت 24 ساعت در سردخانه قرار می‌دهند تا درصورت وجود آلودگی از بین برود، خاطرنشان کرد: نگرانی در زمینه مصرف گوشت قرمز تهیه شده از کشتارگاه‌های مجاز وجود ندارد و نظارت‌ کافی بر روی آنها اعمال می‌شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
2
کدام 24 ساعت؟
مگر در کشتارگاه ارومیه سردخانه ای وجود دارد؟
هر سال وعده راه اندازی می دهند ولی تا کنون راه اندازی نشده.
حکیم مهر لطفا مصاحبه ای ترتیب دهد و پیگیری کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
0
0
صحیح می فرمایید. راهکارش سمپاشی هست اما فعلاً نه سم پیدا می شود و نه بودجه خریدش وجود دارد.
نظر شما
ادامه