کد خبر: ۵۰۴۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی و جمعی از مسئولین قضائی و دامپزشکی امروز از سالن‌های ذبح دام و سایر قسمت‌های موسسه صنعتی گوشت مشهد بازدید کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی فرزاد بهشتی توندری دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم مشهد با همراهی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی مشهد و جمعی از مسئولان قضائی و دامپزشکی، امروز ۲۰ تیرماه از سالن‌های ذبح دام و سایر قسمت‌های موسسه صنعتی گوشت مشهد یکی از واحد‌های تابعه سازمان همیاری بازدید کردند.

«قاضی فرزاد بهشتی توندری» دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پس از بازدید از قسمت‌های مختلف این کشتارگاه صنعتی با ابراز رضایت از نتایج و بررسی‌های انجام شده در این بازدید، گفت: انصافا پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تحقق دستورالعمل‌های دادستانی و دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی مشهد صورت گرفته است که حکایت از تلاش تیم مدیریتی این موسسه دارد.

وی با اشاره به ارتقاء مطلوب تجهیزات و رفع نقاط بحرانی موجود در بخش‌های مختلف کشتارگاه، ادامه داد: هرچند که در حوزه دام سنگین و فرآیند پیش سرد هنوز می‌بایست کار‌هایی در جهت بهبود صورت پذیرد، ولی خوشبختانه درمقوله دام سبک به روزرسانی خطوط کشتار گوسفندی بسیار خوب انجام شده و نیز ایجاد دیوار و در‌های بارانداز توانسته است درحوزه کنترل رفت و آمد‌های غیرضروری موثر واقع شود.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: کشتارگاه صنعتی مشهد به عنوان یکی از بزررگترین واحد‌های صنعتی این حوزه، شرایط خوبی از نظر وسعت، رعایت بهداشت و موازین فنی در بین کشتارگاه‌های کشور دارد.

«اسماعیل نورمحمدی» رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز که این هیئت بازدیدکننده را همراهی می‌کرد در خصوص روند ارتقاء تجهیزات و تاسیسات و بهینه سازی ابنیه کشتارگاه و نیز چگونگی پیشرفت امور گزازش‌هایی را ارائه کرد.

وی با اشاره به انجام دستورالعمل‌های دامپزشکی در راستای ارتقاء سلامت وبهداشت تولیدات موسسه، تصریح کرد: هرچند سخت بود، ولی به همت مدیران، پرسنل زحمتکش و کادرفنی کشتارگاه توانستیم به خوبی پارامتر‌های مد نظر دامپزشکی را تحقق بخشیم.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد با تاکید برتلاش موسسه در ارتقاءکیفی وکمی تولیدات خود، گفت: ما ظرفیت‌های بالقوه بسیاری داریم که بامساعدت‌های مالی، حمایت و همکاری دیگر نهاد‌های مرتبط به راحتی به بالفعل تبدیل می‌شوند، ولی متاسفانه برخی کاستی‌ها از جمله کاهش سطح کشتار، درآمد زائی موسسه را تحت الشعاع قرار داده است.

نورمحمدی افزود: اگر مسئولان محترم قضائی و دامپزشکی با اتخاذ تدابیری ویژه تمهیداتی را بیندیشند، آنگاه تحقق مطلوب اهداف ما در ایجاد بهترین شرایط برای ارائه خدمات ذبح انواع دام به کشتارکنندگان و دامداران و همچنین تولید مطلوب گوشت و محصولات استحصالی از دام برای مردم شریف استان دور از ذهن نخواهد بود.

وی با اشاره به برخی تخلفات در خصوص استفاده غیر مجاز از پیه و چربی‌های غیرخوارکی کشتارگاه تحت عنوان صنعتی از مجموعه خارج می‌شوند، ادامه داد: هرچند که در موسسه صنعتی گوشت مشهد، تجهیزات کافی برای به کارگیری و استفاده از پیه‌های تولیدی در قالب صنایع مختلف از جمله تولید گرانول صابون و ... وجود دارد، اما برخی چربی‌های دامی و پیه‌هایی تحت عنوان صنعتی از کشتارگاه خارج می‌شوند، ولی متاسفانه خبر استفاده آن در مصارف خوراکی به گوش می‌رسد لذا دراین زمینه پیگیری‌های جدی دادستانی و دامپزشکی را می‌طلبد.

«دکتر احمد شریعتی» مدیرکل دامپزشکی استان و محمود جوادی نژاد با تمجید از عملکرد موسسه صنعتی گوشت مشهد در راستای ارتقای کیفی کشتارگاه، تلاش‌های تیم مدیریتی و کارکنان این مجموعه را قابل تقدیر دانسته و اظهار امیدواری کردند که به زودی با سرعت بخشیدن در پیگیری‌ها در مقوله دام سنگین نیز همچون خطوط دام سبک پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شود.

در حال حاضر حدود ۳۰ کشتارگاه سنتی و ۶ کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی در خراسان رضوی فعال هستند و کشتارگاه صنعتی مشهد به عنوان سبزترین کشتارگاه کشور با وسعتی در حدود ۲۸ هکتار بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور می‌باشد که با دارا بودن چندین سالن ذبح و استحصال دام سبک و سنگین و سردخانه‌های پیش سرد بزرگ روزانه بیش از ۸۵ درصد گوشت قرمز مردم مشهد و زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) را تامین می کند.
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
1
چرا خبری از بازدید معاون دادستان ارومیه از واحد بسته بندی گوشت و نتایج آن منتشر نمیشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
چندین تن فرآورده خام ضبط و معدوم شد ولی خبری نشد
نظر شما
ادامه