کد خبر: ۵۰۴۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در بهار امسال هر ماه حدود ۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین به صورت غیرمجاز و غیرقانونی از استان خارج شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «ابراهیم تقوایی» اظهار داشت: در سه ماهه امسال یکهزار و ۳۲۵ راس دام سنگین با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده و ۱۵۵ راس دام سنگین به استان وارد شده است.

وی افزود: در این مدت ۸۱ هزار راس دام سبک با مجوزهای لازم از این استان خارج شده است و در این مدت بیش از ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ راس دام سبک به استان وارد شده است.

تقوایی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه حدود یکهزار راس دام سبک و سنگین از استان به صورت غیرقانونی و بدون مجوزهای لازم از استان خارج می شود، گفت: بر این اساس برآورد می شود ماهانه حدود ۲۷ هزار دام سبک و سنگین بدون مجوزهای لازم استان خارج می شود.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به افزایش خروج غیرمجاز دام در اواخر پارسال گفت: از اسفندماه پارسال نظارت بر حمل دام در این استان به منظور جلوگیری از انتقال غیرمجاز آن تشدید و با متخلفان برخورد شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت ها همچنان در حال انجام است و گشت های ثابت و موقت در مبادی ورودی استان در محورهای مختلف در شهرستان های فاروج، اسفراین، آشخانه، گرمه دایر و فعال است.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: رانندگان ناوگان باری باید مطلع باشند که حمل دام بدون مجوزهای دامپزشکی به منزله قاچاق است و با آن برخورد می شود.

در خراسان شمالی بیش دو میلیون واحد دامی سبک نگهداری و پرورش داده می شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سکندر
|
-
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
سلام. بنظرم در این زمینه باید فرد مسول و مطلع اظهار نظر نماید نه کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی !! و تشخیص قاچاق بودن یا نبودن برعهده دامپزشکی نیست و بهتر است از کلمه غیر مجاز استفاده شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
سکندرجان نفرما
نظر شما
ادامه