کد خبر: ۵۰۳۵۲

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی لزوم برنامه ریزی برای توزیع هدفمند واکسن های طیور بر اساس خط مشی های سازمان دامپزشکی کشور را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی این اداره کل استان خراسان شمالی، «دکتر حمید رمضانی» در نشستی با محوریت این موضوع که با حضور رؤسای ادارات طیور و آبزیان و دارو و درمان این اداره کل و مسئولان فنی شرکت های استانی پخش واکسن برگزار شد، گفت: با توجه به برخی چالش ها و محدودیت های موجود، از این پس توزیع واکسن های طیور در استان بر اساس اعلام نیاز واقعی مرغداران به مراکز مایه کوبی و شرکت های پخش و با نظارت این اداره کل طبق روند جوجه ریزی و برنامه زمان بندی آن انجام می پذیرد.

وی از مسئولان فنی شرکت های پخش استانی خواست برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی سودجویان و متخلفان، نظارت های خود بر روند تامین و توزیع دارو و واکسن های دام و طیور را جدی تر اعمال کنند و اداره کل دامپزشکی نیز به طور حتم اقدامات رصد و پایش خود را تشدید می کند.

«دکتر فرزین حسینی» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبورعسل این اداره کل نیز روند جدید توزیع بهینه و هدفمند واکسن و مراحل ثبت درخواست های مرغداران و مراکز مایه کوبی در سامانه مربوط و تکالیف شرکت های پخش را تشریح کرد.

«دکتر علی شفیع پور» رئیس اداره نظارت بر دارو و درمان دامپزشکی استان نیز تبعات احتمالی کمبود واکسن های طیور یا تامین نشدن به موقع این اقلام را یادآور شد و لزوم هماهنگی هر چه بیشتر مسئولان فنی شرکت ها با اداره کل دامپزشکی را گوشزد کرد.


نظر شما
ادامه