کد خبر: ۵۰۳۴۸

مدیر کل دامپزشکی خوزستان به همراه مدیر حراست با حضور در شهرستان رامهرمز و مناطق عشایری آن از برنامه واکسیناسیون و نحوه خدمت رسانی به دام عشایر استان بازدید بعمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر کنارکوهی» در این بازدید ضمن صحبت با عشایر بر ضرورت تزریق بموقع واکسن‌های دامی تاکید کرد و افزود: برنامه پوششی کامل واکسیناسیون دام‌های عشایر در حال اجرا می باشد و با توجه به ماهیت کار، دامپزشکی رسالت مهم و خطیری بر عهده دارد و کلیه تلاش های صورت گرفته در راستای صیانت از جمعیت دامی استان می باشد و جهت خدمت رسانی به عشایر استان تلاش مضاعفی انجام می شود

این مقام مسئول ازنحوه خدمت رسانی دامپزشکی به عشایر دیدن کرد و افزود: دامپزشکی با واکسیناسیون و سایر اقدامات بهداشتی خود در تمام شرایط آب و هوایی و جغرافیایی سلامت و امنیت غذایی را تامین می کند و تأمین سلامت و بهداشت دام از طریق اجرای برنامه های هدفمند پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی براساس سیاست های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور یکی از مهمترین اهداف این اداره کل است.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با توجه به ابراز رضایت عشایر از خدمت رسانی مطلوب دامپزشکی گفت: با ابراز رضايت از پايداري روند خدمات‏ رساني در سال جاري و با وجود كمبودهايی همچون كمبود دارو و افزايش هزينه‏ ها، خدمات ارائه شده توسط مجموعه دامپزشكي خوزستان همچنان ادامه دارد تا برای قشر زحمتکش دامدار مساعدتی صورت گیرد.

کنارکوهی با حضور در شهرستان رامهرمز از مراکز مایه کوبی و داروخانه ها ، نحوه توزیع دارو و واکسن در این شهرستان بازدید کرد و مشکلات موجود را بررسی  کرد و رهنمودهای لازم را ارائه نمود.

وی گفت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ حقوق مصرف کنندگان می باشد و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان به طور جدی بر فعالیت داروخانه و مراکز مایه کوبی ‌های دامپزشکی نظارت می نمایند و روند توزیع و نگهداری دارو و واکسن را مورد بازرسی قرار می دهند و با متخلفان در خصوص عدم توزیع دارو، توزیع داروی تاریخ مصرف گذشته و ... برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

در پایان کنارکوهی با توجه به کمبود دارو به کلیه دامداران و مرغداران توصیه نمود: انواع داروهای دامپزشکی، مواد بیولوژیک، واکسن، سموم و مواد ضدعفونی را فقط با تجویز دامپزشکان و از داروخانه های دامپزشکی تهیه نموده و در موقع خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و پروانه ساخت دامپزشکی توجه نمایند.

 


نظر شما
ادامه