کد خبر: ۵۰۳۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان همدان از طراحی و راه اندازی «سامانه آنلاین بازرسی مواد خام دامی» برای نخستین بار در کشور در استان همدان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، «دکتر محمودرضا رسولی» با اشاره به طراحی و راه اندازی سامانه آنلاین بازرسی مواد خام دامی برای اولین بار در کشور، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان همدان آمادگی لازم جهت انتقال تجربیات و نحوه استفاده از سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی را به منظور بهره برداری در سایر استان ها را دارد.

رسولی افزود: یکی از وظایف اصلی و خطیر سازمان دامپزشکی کشور، بازرسی مواد خام با منشاء دامی از مرحله تولید تا مصرف می باشد که در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با هدف ارتقاء و تسریع در فرآیند بازرسی فرآورده های خام دامی در سطح مراکز عرضه، مصرف، عمل آوری، طبخ و نگهداری اقدام به طراحی و اجرای نرم افزار بازرسی مواد خام به صورت آنلاین کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی، گفت: این طرح با همفکری و همکاری کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و یکی از شرکت های طراحی نرم افزار بخش خصوصی انجام شده و می توان صرفه جویی در مصرف صورت جلسه های تنظیمی، استفاده بهینه از وقت و فضای بایگانی و اماکن گزارش گیری و جمع آوری اطلاعات در اسرع وقت را از مزایای مهم این نرم افزار دانست.

رسولی اظهار داشت: این نرم افزار پس از طراحی و اجرایی شدن در ابتدای سالجاری به صورت آزمایشی در بازرسی از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی در شهرستان همدان مورد استفاده قرار گرفت و سپس با برگزاری کلاس آموزشی برای تمامی بازرسان مستقر در اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای تیرماه سالجاری در سطح 9 شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی، افزود: نظارت لحظه ای به عملکرد جمعی و انفرادی بازرسان، شناسنامه دار شدن تمامی واحدها اعم از مراکز عرضه، طبخ، عمل آوری و نگهداری، امکان مسیر بندی بازدیدها و اعلام برنامه کاری جامع به بازرسان با استفاده از بارکد خوان و GPS ، امکان دسترسی به سوابق انتظامی( پلمپ واحد) و سوابق قضایی (دادگاه و تعزیرات)، سوابق اخطار و ضبط محموله مرکز در زمان بازدید، امکان دسترسی به مقررات، بخشنامه ها و دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور در هر زمان و مکان، امکان گزارش گیری و بررسی عملکرد بازرسی مواد خام شهرستان و یا استان توسط مدیرکل و سطوح مختلف ستادی در لحظه و قابلیت نصب نرم افزار بر روی موبایل و یا تبلت و نیز عدم نیاز به تجهیزات اضافی و یا صرف اعتبار خاص را از دیگر مزایای مهم استفاده از نرم افزار دانست.

محمودرضا رسولی در پایان با اشاره به سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی، از ثبت یک هزار و 976 واحد از ابتدای تیرماه سالجاری در این سامانه توسط بازرسان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان همدان جهت انتقال تجربیات و نحوه ی استفاده از این سامانه به منظور بهره برداری در سایر استان ها با صلاحدید سازمان دامپزشکی کشور آمادگی لازم را دارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
1
سامانه بایدسراسری باشد. باید قابل کنترل در تمام مکان هایی باشد که گوشت مجوز حمل به انجا را دارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
2
هیچ سامانه ای جایگزین نیروی با انگیزه نیست! کاش برای نیروهای متعهد و با تخصص انگیره کار ایجاد می شد!
همشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
0
1
از پیگیری های مجدانه دکتر محمودرضا رسولی مدیرکل محترم و زحمتکش دامپزشکی استان همدان جهت فعال شدن این سامانه بازرسی بهداشتی سپاسگزاریم.
واقعاً دست مریزاد. باعث افتخار استان همدان هستید.
نظر شما
ادامه