کد خبر: ۵۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - طرح انتقال جنین شتر دو کوهانه در ایستگاه تحقیقاتی جهادآباد مشکین شهر اجرا شد.
این طرح با هدف یافتن اقلیم های دیگر به عنوان زیستگاه شتر دوکوهانه و توسعه شتر دوکوهانه به مناطق بیابانی با پشتیباتی صندوق حمایت از پژوهشگران کشور و دانشگاه تهران از سال 88 شروع شده است.
دکتر امیر نیاسری، مدیر قطب علمی تحقیقات دامپزشکی دام های بومی ایران و مجری تکثیر و توسعه شترهای دوکوهانه کشور گفت: روش کار طرح، استحصال جنین از شتر دوکوهانه ماده و انتقال آن به شتر یک کوهانه است.


وی ادامه داد: نتیجه این طرح تاکنون تولید 9 بچه شتر دوکوهانه در استان اردبیل و دو بچه شتر دوکوهانه در استان قم و آبستنی سه بچه شتر یک کوهانه با جنین دوکوهانه در استان سمنان بوده است.
نیاسری اظهارکرد: هم اکنون 12 نفر شتر یک کوهانه از استان سمنان و 10 نفر شتر یک کوهانه موجود در استان آماده دریافت جنین دوکوهانه هستند.
وی با اشاره به این که تنها 156 نفر شتر دوکوهانه در کشور باقی مانده است، اجرای این طرح را برای حفظ ذخایر و جلوگیری از انقراض شتر دوکوهانه ضروری دانست.
نیاسری، ویژگی این طرح در سال های آینده را استقرار میکروچیپ در شترهای دوکوهانه استان و کشور، تبلیغات برای شناسایی ایستگاه برای سرویس دهی تلقیح مصنوعی و انتقال جنین برای شترداران استان و کشور عنوان کرد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
A.Aramide
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
0
0
جالب بود . واقعا باعث خوشحالیه که به بقای نسل حیوانات اهمیت داده میشه . متشکرم
نظر شما
ادامه