کد خبر: ۵۰۲۲۸

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: بخش بسیار زیادی از مشکلات و فساد موجود با حذف ارز تخصیص یافته به واردات نهاده‌های دامی از بین می‌رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «احمد علی کیخا» رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم توزیع نهاده‌های دامی ارزان قیمت علی رغم تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به تولیدکنندگان واقعی، گفت: همواره گلایه‌هایی در زمینه توزیع نهاده‌های دامی ارزان قیمت میان تولید کنندگان وجود داشته است.

نهاده‌های دامی ارزان قیمت به دست دامداران نمی‌رسد

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی و خوراک مرغ در بازار بر مبنای ارز یارانه‌ای به دست تولیدکنندگان واقعی گوشت مرغ و دامداران نمی‌رسد، ادامه داد: موافق پرداخت یارانه به شیوه کنونی به واردات نهاده‌های کشاورزی نیستم، به جای پرداخت یارانه به نهاده‌ها بهتر است این یارانه به محصول دام داران و کشاورزان اختصاص پیدا کند.

باید این اجازه داده شود هر متقاضی با استفاده از ارز نیمایی اقدام به واردات نهاده‌های دامی و خوراک مرغ کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش بسیار زیادی از مشکلات و فساد موجود با حذف ارز تخصیص یافته به واردات نهاده‌های دامی از بین می‌رود، تصریح کرد: باید این اجازه داده شود هر متقاضی با استفاده از ارز نیمایی اقدام به واردات نهاده‌های دامی و خوراک مرغ کند و منابع حاصل از صرفه‌جویی این تصمیم در اختیار تولیدکنندگان محصول قرار بگیرد تا تولید برای کشاورزان و دامدارن به صرفه شود.

وزارت جهاد کشاورزی و دولت اعتقادی به انحصار در واردات نهاده‌ها ندارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی معتقد هستند در زمینه واردات نهاده‌های دامی و دان مرغ انحصاری وجود ندارد و هر فردی که توانامندی دارد می‌تواند اقدام به واردات این محصولات کند.

 

نظر شما
ادامه