کد خبر: ۵۰۱۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مواد اولیه واکسن‌های دامی به مدت دو سال تهیه شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: در بقیه اقلام دارویی دامی نیز بیش از ۷ ماه ذخیره صورت گرفته و در این زمینه نیز نگرانی وجود ندارد.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان گفت: دشمنان تلاش کردند تا در همه موضوعات و نه فقط نفت، تولیدات به صفر برسد و مردم با مشکلات زیادی به ویژه در بحث غذایی مواجه شوند.

رفیعی پور افزود:، اما در یک سال گذشته در بسیاری از محصولات از جمله مرغ، تخم مرغ و حتی خوراک دام و طیور، تولیدات بیش از نیاز کشور است که همه این‌ها در شرایط تحریم اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به وقوع آنفلوانزای پرندگان در سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ گفت: به همین علت مجبور به واردات تخم مرغ شدیم، اما اکنون در این شرایط خوشبختانه در حوزه تامین نهاده‌های مواد اولیه دارو و واکسن مشکلی نداریم.

رفیعی پور اضافه کرد: سازمان دامپزشکی با رصد دائمی در سراسر کشور، کوچکترین مشکل را در خصوص مسائل دامی در صورتی که تولید کنندگان منعکس کنند، رفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکنون نیز بیماری‌های دامی به خوبی کنترل شده است گفت: این شرایط باعث شده که در کنترل بیماری‌ها در سال ۹۷ موفق‌تر از سال ۹۶ و در چهاره ماه امسال موفق‌تر از چهار ماه سال ۹۷ باشیم.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
............................. ذخیره استراتژیک را نباید به دشمن لو داد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
1
پس چرا واکسن آنترو توکسمی و آگالاکسی بصورت قطره چکانی آنهم توسط ادارات کل به مراکز مایه کوبی خودی تزریق میشه...!! الان با این سیاستی که سازمان در پیش گرفته و بازار سیاهی که توسط مراکز خودی ایجاد شده قیمت واکسن به سه برابر قیمت معمول رسیده...!
کلینیسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
1
واقعا" دوست داشتم فرمایشات آقای دکتر را باور کنم اما متاسفانه واقعیت این است که گزارشات کلینیسینهای بخش خصوصی خلاف این را نشان می دهد و این گزارشات نشان می دهد که فاصله زیادی بین سازمان و بخش خصوصی افتاده و سازمان از واقعیات بیرون خبر ندارد .
نظر شما
ادامه