کد خبر: ۵۰۱۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هر سال تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو کاهش داشته که متاثر از آگاهی بخشی به بخش تولید و مصرف کنندگان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر علی رضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور به کاهش میزان مرگ و میر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو اشاره و خاطرنشان کرد: مردم با رعایت شرایط تهیه گوشت قرمز و استفاده از دام ذبح شده کشتارگاهی باعث کاهش میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری شدند. دستگاه های ذیربط هم با آموزش و سمپاشی بر علیه مبدا و ناقل  بیماری در این کاهش موثر بودند.

وی تاکید کرد: افرادی که در کشتارگاه ها هستند و شغل مرتبط با دام دارند باید حتما با سماشی این کنه را از بین ببرند و مصرف گوشت خانوار تنها باید از مراکز مُجازی تهیه شود که گوشت خود را از کشتارگاه های مورد تایید دامپزشکی دریافت می کنند و گوشت ها باید حتما لیبل گذاری شده و دارای مُهر دامپزشکی باشند.

تاثیر مثبت نمایشگاه‌های تخصصی در شرایط تحریم

رفیعی پور در رابطه با برگزاری نمایشگاه دام، طیور و آبزیان و دست آوردهای برگزاری چنین نمایشگاه هایی اظهار کرد: قطعا هر نمایشگاهی مقرر شده تا توانمندی‌های مرتبط با حوزه دانش، تکنولوژی و تولید را به نمایش بگذارد. این نوع نمایشگاه ها در هر زمانی می تواند در سطوح مختلف مدیریتی، بهره برداران و تجار حائز اهمیت باشد.

وی افزود: در شرایط تحریم، اهمیت  و مزیت نمایشگاه چندین برابر می شود. قطعا هر نمایشگاهی که بتواند آخرین یافته های حوزه دام و طیور، پرورش، بهداشت و تولید را به نمایش بگذارد به ما کمک خواهد کرد تا در شرایطی که قرار داریم، نیاز تولیدکنندگان را در هر نقطه کشور برآورده کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه عنوان کرد: از تاریخ یازدهم تا چهاردهم تیرماه نمایشگاه دام، طیور و آبزیان در شهر تبریز برگزار می شود و در آینده در شهر مشهد و شمال، جنوب و غرب کشور چنین نمایشگاه هایی برگزار خواهد شد تا تمام کشور با دست آوردهای این بخش مهم کشور آشنا شوند و تولیدکنندگان به راحتی بتوانند به نیازهای دست پیدا کنند و قراردادهای لازم را در این زمینه منعقد کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
در زمان ریاست آقای دکتر خلج جهت پیشگیری از بیماری اقدامات بسیار خوبی از جمله اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و ایجاد پیش سرد کن ها در کشتارگاهها و تهیه چند برنامه تلویزیونی انجام شد که اثرات آن اقدامات امروز به صورت کاهش بیماری در سطح کشور نمود پیدا کرده است . اقدامات سازمان در گذشته در زمینه بیماری های بروسلوز و آنفلوانزای فوق حاد نیز امروز خودش را نشان می دهد . باید انصاف را رعایت کرد و دست همه کسانی که در گذشته واقعا زحمت کشیده اند را بوسید . آقایان دکتر تهرانی و دکتر غفوری در دفتر طیور و آقای دکتر امیری در دفتر مبارزه که صادقانه و خالصانه در خدمت اهداف سازمان بودند . اجرکم عند الله
نظر شما
ادامه