کد خبر: ۵۰۱۳۹

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرج از کشف واحد عرضه کننده شیر خام تقلبی در کمالشهر کرج خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمود خدری» در خصوص کشف یک واحد عرضه کننده شیرخام تقلبی در کمالشهر کرج که اکنون حکم قضایی برای متهم این پرونده صادر شده است، اظهار کرد: در و دوم فروردین ماه سال جاری و پیرو اعلام گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت این کارگاه غیر مجاز بازدید مشترکی به همراه پلیس امنیت و بهداشت از این واحد که بدون هیچگونه عنوان و نامی مشغول به کار بوده است، داشتیم.

وی بیان کرد: در جریان بازدیدی که داشتیم مشخص شد یک تانکر ۱۰ هزار لیتری مایع تولیدی شبیه به شیر در آن واحد غیرمجاز وجود دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرج با اشاره به اینکه در مایع کشف شده درصد وجود شیر صفر بوده است، افزود: ترکیبات تشکیل دهنده این مایع سفید رنگ شامل آب و پودر آب پنیر بوده و در کنار آن یکسری افزودنی های مجاز و غیر مجاز مانند روغن پالم، خامه کپک زده و آلوده، اسید سیتریک که برای سلامتی انسان مضر است وجود داشته است.

خدری ادامه داد: مایع تقلبی که در این واحد غیر مجاز تحت عنوان شیر تولید و به جاهای مختلف عرضه شده است از نظر غلظت و مزه به طور تقریبی شبیه شیر خام بوده و تنها کمی تفاوت داشته است به طوریکه با تست مزه هم به راحتی قابل تشخیص از شیر خام اصلی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه پیرو تشکیل پرونده و سپس تنظیم شکایات برای این واحد غیر مجاز که تولید شیر تقلبی را داشت، گفت: در نهایت اواخر خرداد ماه سال جاری توسط مراجع قضایی برای متهم پرونده حکمی برابر پنج سال حبس، جزای نقدی و محرومیت از اشتغال در حرفه مربوطه به مدت سه سال صادر شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرج با این توضیح که شیر تقلبی تولید شده در این کارگاه غیر مجاز بیشتر برای تولید بستنی استفاده شده است، عنوان کرد: در این واحد روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ تن تولید مایع تقلبی تحت عنوان شیر خام را داشته اند و این مایع تولیدی را به جاهای مختلف عرضه کرده اند.

 

نظر شما
ادامه