کد خبر: ۵۰۱۳۸

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: واسطه‌ها و دلالان در تمامی حوزه‌ها حضور دارند، بخشی از نقدینگی کشور در اختیار این افراد است و هر روز در بخشی از بازار که خلاء در آن وجود دارد ورود می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری» عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش دلالان در افزایش قیمت گوشت قرمز، گفت: واسطه‌ها و دلالان در تمامی حوزه‌ها حضور دارند، بخشی از  نقدینگی کشور در اختیار این افراد است و هر روز در بخشی از بازار که خلاء در آن وجود دارد ورود می‌کنند.

اصناف اولین دیوار دفاعی در مقابل ورود دلالان به بازار گوشت قرمز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور دلالان در بازار، جامعه را با مشکل مواجه می‌کند، ادامه داد: مقابله با دلالان به عنوان عارضه اقتصاد کشور راه حل دارد، صنف مربوطه یکی از بخش‌هایی است که باید با حضور دلالان در بازار مقابله کند زیرا بخشی از منافع آنها به این موضوع گره خورده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان بخشی از سیستم اقتصادی کشور که توزیع کننده گوشت قرمز نیز است باید حضور واسطه‌ها در بازار را کنترل کند، عنوان کرد: باید میان دستگاه‌های نظارتی کشور نیز برای برخورد با واسطه‌ها و دلالان هماهنگی و همگرایی وجود داشته باشد.

مقابله با دلالان با استفاده از ابزارهای نظارتی و مشارکت مردم

وی افزود: موضوع حضور واسطه‌ها و دلالان در بازار گوشت قرمز از مدت‌ها قبل در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مورد توجه و بررسی قرار گرفته و نمایندگان بر این موضوع تاکید دارند که باید با استفاده از ابزارهای نظارتی و مشارکت مردم با آن برخورد شود.

قیمت دام زنده براساس ضریب تبدیل 45 درصدی آن تعیین می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت نهاده‌ها و خدمات بر روی افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامی تاثیر مستقیم داشته است، خاطرنشان کرد: میزان گوشت قرمز در دام زنده ضریب تبدیل 45 درصدی دارد؛ به این معنا که دام زنده 50 کیلوگرمی دارای حدود 22 کیلوگرم گوشت است، باتوجه به این ضریب باید قیمت دام زنده تعیین شود.

 

نظر شما
ادامه