کد خبر: ۵۰۱۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان گفت: سگ‌گردانی جرم است و پلیس مکلف است به محض رویت سگ گردان وی را بازداشت و سگ را تحویل شهرداری دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مسعود سلیمانی» درباره حمایت دادستانی گرگان از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار کرد: قانون تمام مقامات از جمله مقامات قضایی را مکلف کرده که از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند.

وی ادامه داد: هر کسی که در قالب این قانون ارائه تذکر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهد از این حمایت‌های قانونی برخوردار خواهد بود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب یکی از موارد امر به معروف و نهی از منکر است و در روزهای اخیر ما جلسه‌ای را با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار و انتقاد کردیم مبلغان دینی ما بجای تمرکز در اماکن مذهبی و مساجد بین مردم بیایند و آن خیمه‌های معرفت و حضور بین جوانان را در اماکنی همانند تفرجگاه‌ها همانند ناهارخوران و النگدره برگزار کنند.

سلیمانی بیان کرد: این حضور به صورت عملی امر به معروف و نهی از منکر است زیرا فردی که زمینه اعمال خلاف عرف و شرع را دارد به احترام حضور روحانیون و حتی به احترام افراد دیگر سعی می‌کند بر رفتار خود دقت بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف یک موضوع فرهنگی است که تجمیعی از دستگاه‌ها باید برای آن اقدامات ایجابی را در دستور کار انجام دهند و اقدامات سلبی باید برای کسانی باشد که به صورت سازمان یافته و یا برای عناد نسبت به ارزش‌های دینی، اخلاقی و قانونی رژه تبلیغی را انجام می‌دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه یکی از انتقادات ما به دستگاه‌های فرهنگی این است که اقدامات در حوزه عفاف و حجاب ملموس نیست و به طور عمومی اقدامات ویترینی شده است.

سلیمانی تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در میدان حاضر شده و با آسیب دیدگان حوزه عفاف و حجاب برخورد داشته و با راهنمایی و ارشاد و ایجاد روابط نزدیک این عزیزان رها به مسیر درست هدایت و راهنمایی کنند.

وی در خصوص موضوع سگ گردانی که در ماه‌های اخیر در گرگان نیز به شدت دیده می‌شود، تصریح کرد: دستور قضایی صادر شده سگ گردانی جرم محسوب می‌شود و ضابطان قضایی مکلفند فرد را بازداشت و سگ را تحویل شهرداری دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان گلستان گفت: جرم این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی است و بر این اساس حتی اگر شهروندان سگ‌گردانی را مشاهده کردند به ماموران اطلاع داده تا بلافاصله برخورد قانونی با این فرد انجام شود.

سلیمانی بیان کرد: متاسفانه برخی اوقات دیده شده سگ‌گردانی سگ‌های شکاری در معابر عمومی انجام می‌شود که می‌تواند مصداق اخلال در نظم عمومی باشد و این هم جرم محسوب می‌شود و برخورد قانونی با آن انجام خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
0
0
شهرداری هم که می دانند چطور تشکیلاتی است
دو برابر پول سگ را از صاحب سگ نگیرند ول کن نیستند.
اقتصاد مقا--تی
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
0
دزد گرداني در كشور ممنوع نيس؟؟!!! ........................
نظر شما
ادامه