کد خبر: ۵۰۰۸۰

یک کانون بیماری هاری در شهرستان گرمه در پی یک مورد حیوان گزیدگی شناسایی شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی گرمه، در پی وقوع یک مورد حیوان گزیدگی در یکی از مناطق شهرستان، اکیپ مبارزه با بیماری های مشترک به محل حادثه اعزام شد و از یک قلاده سگ تلف شده نمونه برداری انجام پذیرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه ضمن اعلام این خبرگفت: نمونه اخذ شده برای آزمایش تشخیص هاری به انستیتو پاستور ارسال شد که نتیجه آزمایش حاکی از مثبت بودن بیماری هاری در این قلاده سگ بوده است.  

«حسن کامکار» افزود: پس از اعلام مثبت بودن نتیجه هاری، گاو شیری که مورد گزش قرار گرفته بود، به دلیل گذشت بیش از 48 ساعت از گزش و عدم توانایی دامدار در قرنطینه دام مورد نظر به مدت 6 ماه، اتلاف و به روش بهداشتی معدوم شد.  

وی مراقبت فعال در مورد بیماری هاری در کانون آلوده، واکسیناسیون هاری در سگ های گله و صاحبدار در کانون آلوده و شعاع اطراف آن و هم چنین ضدعفونی تجهیزات و جایگاه دامداری را از دیگر اقدامات اکیپ دامپزشکی در کانون آلوده برشمرد. 

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت بیماری هاری به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین حیوان و انسان و در راستای پیشگیری از این بیماری، عملیات واکسیناسیون سگ های گله و صاحبدار همه ساله در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور است و از ابتدای سال جاری نیز در این شهرستان 427 قلاده سگ علیه بیماری هاری به طور رایگان واکسینه شده اند.  

 

نظر شما
ادامه