کد خبر: ۵۰۰۷

حکیم مهر - رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور از افزایش تلفات ناشی از سرماخوردگی طیور در پی کندی سوخت‌رسانی به واحدهای مرغداری خبر داد و گفت: تامین سهمیه سوخت 150 تومانی واحدهای مرغداری گرفتار بروکراسی‌های اداری شده که تلفات ناشی از سرماخوردگی و برخی بیماری‌های ویروسی 10 تا 12 درصد از حد معمول افزایش یافته که نگران‌کننده شده است.

محمد یوسفی تصریح کرد: تلفات ناشی از برخی از بیماری‌های ویروسی در مرغداری‌ها نگران‌کننده شده و میزان تلفات کاهشی نداشته است.

یوسفی اظهار کرد: سوخت‌رسانی به واحدهای مرغداری به کندی صورت می‌گیرد و تامین سهمیه سوخت 150 تومانی واحدهای مرغداری گرفتار بروکراسی‌های اداری و باعث سرماخوردگی و بروز دیگر بیماری‌های ویروسی میان مرغ‌ها شده است.

وی افزود: در پی سوخت‌رسانی دیر به واحدهای مرغ گوشتی بیماری سرماخوردگی بین مرغ‌ها شایع شده و تلفات ایجاد کرده که میزان این تلفات در استان‌های مختلف متفاوت است و در برخی استان‌ها بیش از 20 درصد و در برخی استان‌ها کمتر است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان تهران تصریح کرد: تلفات ناشی از سرماخوردگی از حد معمول و عرف 10 تا 12 درصد افزایش یافته است.

وی با ابراز رضایت از میزان تولید مرغ در کشور، گفت: ذخیره‌سازی برای ایام عید توسط وزارت بازرگانی باید صورت گیرد که البته این اقدام آغاز شده است.

یوسفی با اشاره به برنامه‌ریزی و نبود مشکل در میزان تولید شب عید، اظهار کرد: از سوی وزارت بازرگانی مجوز واردات داده شده است درحالی که کشور علاوه بر تامین نیاز داخل مازاد تولید نیز وجود دارد و ظرفیت موجود برای افزایش تولید به‌منظور صادرات هم داریم اما اعتراضات گوش شنوایی ندارد.

وی گفت: قیمت مرغ هر کیلو دو هزار و 950 تومان در عرضه عمده و حدود سه هزار و 50 تومان برای مصرف‌کنندگان خرد است.

رییس هیات مدیره مرغداران گوشتی تصریح کرد: طی دو ماه اخیر مواد اولیه دان 50 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم و قیمت سوخت برای واحدهای مرغداری 10 برابر شده است اما هیچ افزایش قیمتی در عرضه محصول نداشته‌ایم.

 

 

نظر شما
ادامه