کد خبر: ۵۰۰۶۰
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر محمدباقر مقدس» افزود: در پی اعلام نتایج این ارزیابی، حتی تغییر برخی معاونین از طرف مدیران کل را داشتیم که احساس کردند در بعضی نقاط ضعف داشتند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش و در جلسه مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور در بروجرد، بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط مدیران ستادی سازمان دامپزشکی کشور از عملکرد مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، مدیران کل دامپزشکی استان‌های کردستان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، قزوین، آذربایجان شرقی، ایلام، اردبیل، کرمان و کرمانشاه رتبه‌های اول تا یازدهم را کسب کردند.

این رده‌بندی بهانه‌ای شد تا به سراغ مدیرکل حوزه ریاست، حقوقی و ارزیابی عملکرد سازمان دامپزشکی کشور برویم. «دکتر محمدباقر مقدس» معتقد است که نتایج این ارزیابی‌ها، منجر به برخی تغییرات در بدنه مدیریتی استان‌ها شد.

حکیم مهر: آقای دکتر، فلسفه ارزیابی مدیران کل چه بود؟

طبق برنامه سازمان امور اداری و استخدامی، هر ساله عملکرد تمام کارکنان دولت ارزیابی می‌شود و مدیرانی که نمره بالایی بیاورند، امتیازهایی می‌گیرند. البته در حال حاضر این امتیازها، پاداش‌ها و نتایج ارزیابی‌ها قدری کمرنگ‌تر شده است.

حکیم مهر:‌ نحوه ارزیابی به چه شکلی انجام شد؟

امسال سازمان دامپزشکی در فرایند بازرسی یک کار جدید انجام داد به این صورت که مدیران سازمانی و مدیر کل‌های ستادی توسط استان‌ها ارزیابی شوند و مدیران استانی توسط مدیران ستادی؛ این مهم در بخش‌های اداری، فنی و بخش‌هایی که مربوط به کل عملکرد فنی دامپزشکی است، عملیاتی شد.

حکیم مهر: جزئیات بازرسی چگونه بود؟

سازمان ۱۰ سوال مشخص را به گونه‌ای که پاسخ‌های آنها و آیتم‌ها برای همه یکسان باشد، آماده کرد تا جای شک و شبهه‌ای باقی نماند که نگویند که مثلا این نمره‌ای که شما دادید، فلان استان در فلان بحث قدرت و توانایی بیشتری داشت و شما کمرنگ و فلان نقطه‌ضعف آن را بیشتر دیدید. این ۱۰ سوال را به استان‌ها فرستادیم تا مدیران استانی به مدیران سازمانی نمره دهند و همان ۱۰ سوال را به مدیران ستادی دادیم که به مدیران استانی نمره دهند.

البته خیلی فرصت نکردیم که این ۱۰ سوال را کارشناسی بیشتر کنیم و امیدواریم با توجه به تجربه‌ای که داریم در سال ۹۸ این ۱۰ سوال را کارشناسی‌تر کنیم و به شکل اصلاح‌شده این کار نو را ادامه دهیم.

حکیم مهر: ارزیابی خود شما از این شیوه جدید چه بود؟

این شیوه با استقبال ریاست سازمان و معاونین وی روبرو شد. ما خود را محکی زدیم و نتیجه را در جلسات ارائه کردیم که استان‌ها وضعیت خود را بدانند و در جریان باشند که دیدگاه سازمان و کلیه دفاتر فنی و اداری نسبت به آنها چیست. از طرفی حتی مدیران سازمانی هم بدانند که دیدگاه استانی نسبت به آنها چیست؟

حکیم مهر: چقدر نتایج به دست آمده به پیش‌بینی‌های شما نزدیک بود؟

خیلی جالب بود که نتایج بسیار شبیه به آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌کردیم. به این معنا که استان‌ها یا دفاتر ستادی که فکر می‌کردیم شاخص‌تر هستند، امتیاز بالاتری آوردند. نتایج مورد توجه استان‌ها و دفاتر سازمانی هم قرار گرفت. به گونه‌ای که حتی مراجعه کردند و نتایج را خواستند تا بدانند که کجا امتیاز کم آوردند.

حکیم مهر:‌ آیا نتایج منجر به اقدام عملی هم شد؟

همین امروز یکی از مدیران به من گفت که تمام معاونین و ادارات استانی را در ستاد جمع کردم و می‌خواهم بررسی کنم که مشکلاتم چه بوده است. حتی تغییر برخی معاونین از طرف مدیران کل را داشتیم که احساس کردند در بعضی نقاط ضعف داشتند. طبیعی است که مدیری که از نمره ۹، نمره‌ای بالاتر از ۵ کسب نکرده، قطعا در آن بخش ضعف دارد. هفته قبل هم که خودم پاورپوینت را پرزنت کردم، تقاضاهای زیادی داشتیم که نقاط ضعف را به آنها بدهیم که خود را اصلاح کنند.

حکیم مهر: آیا نقاط ضعف را اطلاع‌رسانی می‌کنید؟

بله حتما. هدف ما ارتقا است و نه مچ‌گیری. اگر حس کنیم مدیری در جایی ضعف دارد، حتما می‌گوییم. رئیس سازمان هم این مساله را وظیفه خود می‌داند که حتی اقدامات اصلاحی انجام دهد. قطعا ما نتایج را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. البته نه به این شکل که مشخص باشد چه کسی نمره کمتر و چه کسی نمره بیشتری داده است، بلکه کل مبحث را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا نقاط ضعف خود را بدانند و بتوانیم در مدیریت‌ها ارتقا داشته باشیم.

حکیم مهر: آیا امکان انتشار سوالات وجود دارد؟

سوالات محرمانه نیست اما چون تجربه اول ما بود و نیاز به همفکری مدیران ستادی و استانی برای اصلاح دارد، ترجیح این است که منتشر نکنیم. مثلا یک سوال این بود که نحوه پیگیری مسائل مهم استان را چطور ارزیابی می‌کنید که اگر بنده در استان اصفهان برای یک کارخانه داروسازی متقاضی دارم و آن شخص به سازمان مراجعه کرده، چقدر برای من مهم بوده و کار او را پیگیری کردم و خواستم مشکل او را حل کنم. اگر یک بیماری شایع شده، من مدیر چقدر برای کنترل و تامین واکسن پیگیری کردم تا مشکل حل شود؟

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
2
اخرین رتبه کی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
همشون
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
5
مدیران بخش های مختلف سازمان و مرکز تشخیص را هم بررسی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
جوابشون ما خوبیم ما عالییم بقیه بدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
3
فکر کنم ارزیابی عملکرد بایستی با رضایت ازعملکرد مدیران کل استان ها زطرف مدیران سازمان دامپزشکی تفکیک کنیم این روش نشاندهنده میزان رضایت مدیران ستادی ازعملکرد مدیران کل است رضایت بهره بردار اصلا در نظر گرفته نشده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
3
...........................
پیشنهاد می کنم مدیران کل هم عملکرد مدیران ستادی را ارزیابی کنند وبر اساس ان پاداش دهید !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
1
استان چهارمحال وبختیاری از قلم افتاده است لطفا رسیدگی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
6
کدام ارزیابی؟
آمار کانونهای بیماری را بصورت عملی بازرسی کنید و بر اساس GIS قضاوت نکنید.
قضاوت شما بر اساس مستند سازی های مدیران است که به درد نمی خورد
همکار
|
France
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
2
جناب دکتر مقدس
به نظر شما اگر یکی از مدیران ستادی مستقر در پایتخت برای یکی از همکاران استانی ابلاغی بزند که جناب آقای فلانی شما را به مدت سه سال بعنوان رئیس فلان منصوب می نمایم وبعد از هفت ماه مجددا ابلاغ بزند که جناب آقای فلانی شما را به مدت سه سال به عنوان رئیس فلان منصوب مینمایم و با این گاف بزرگ .............. در ارزیابی عملکرد چه رتبه ای باید در یافت کند.لطفا جواب بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به دستگاههای اجرایی تاکید کرد، در نحوه تطبیق و همترازی در پستهای سازمانی مصوب دستگاهها با توجه به حکم دیوان محاسبات کشور، استفاده از عناوین ترکیبی نظیر مشاور وزیر و مدیر کل و مشاور و مدیر کل و عناوین مشابه برای تخصیص به پستهای دولتی در دستگاههای اجرایی ممنوع می‌باشد،براسا س شماره نامه 1596901 مورخ 6/10/1396 که متاسفانه فرد مدیرقبلی منابع و توسعه بوده برکنار شده و الان شده حکمش مشاور مدیرکل در .............. الانم نیستش رفته برزیل !!!!مگه میشه مگه داریم
ناشناس
|
Singapore
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
9
وقتی سلیقه حاکم باشد
روابط به ضوابط نمره می دهد
ارزیابی عملکرد در سیستم تعریف نشده که با ۱۰ سوال مدیران کل و ادارات کل ارزیابی می شوند؟
سازمان کل برنامه ارزیابی عملکرد رو بوسیده گذاشته کنار و زحمت کشیده با ۱۰ سوال خودشو راحت کرده!!!!
جای تعجب اینکه مدیران محترم هم با جواب وخروجی این ۱۰ سوال تغییرات مدیریتی می دهند!!
ارزیابی عملکرد در تشکیلات با ۱۰ سوال کلی انجام نمی شود
همکار
|
United States of America
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
1
8
ارزیابی بدون اصول همونقدر بی ارزشه که ارزیابی نکردن بموقع زیانبار! خیلی از معاونین و رییس ادارات با تجربه به دلیل روشهای اشتباه سازمان و بی لیاقتی مدیران دارن خودشون میرن کنار! بجاش یکسری آدمهای بی تجربه، منفعت طلب و بله قربان گو دارن جایگزین میشن! با این فرمون برید ، بزودی سر از ناکجاآباد در میآید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
4
وقتی ضوابط ارزیابی اعزام دامبزشکان به زور جهت انجام واکسیناسیون ونظارت انان توسط راننده مدیر کل در روستاها باشد وشان دامبزشک انقدر بایین بیاید وبخش خصوصی به قهقرا رفته بیکار در گوشه ای رهاشده واعتبار ریالی منظور شده برای این امر جهت خود نمایی به سازمان ارسال میشود اخذ رتبه ....... معنا بیدا میکند .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
2
چرا به وضعیت اداره مبارزه با بیماریهای دامی استان .............. رسیدگی نمیشود؟چرا باید در این استان مکرر شاهد طغیان سل و بروسلوز باشیم؟حتی مشاهده شده در یک واحد گاو شیری که شش سال پیش کانون سل بوده و تمام گاوهای آن کشتار شدند ،مجدد امسال کانون بروسلوز شده و تمام دامها در حال کشتار هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
وقتیکه از افراد با تخصص های غیر مرتبط با دام در مبارزه با بیماریهای دامی استفاده شود اش همین است و کاسه همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
2
این طرح از هم اکنون منجر به شکست است چون مدیران بر اساس شایستگی انتخاب نمیشوند دلیل محکم این ادعا این است اکثر مدیران کل بعد از برکناری یا به جای دیگری منتقل میشوند یا پست پایینتری میگیرند یا مغضوب میشوند نمونه ان در استان ما مدیر کل را وقتی تودیع کردند مجبور شد پست پایینتری در سازمان دیگری بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
2
جالب که در یکی از استان‌ها مسؤل اداره طرح و برنامه و مسؤل ارزیابی عملکرد به ترتیب به کارشناس دامپروری و کارشناس علوم آزمایشگاهی واگذار شده و در طی حداقل ده سال هیچ تغییر و تحولی در این استان رخ نداده است و بارها شاهد طغیان بیماری‌های واگیردار و مشترک در این استان بود ه ایم. و حتی مدیر کل جرءت جابجایی مدیران میانی را ندارد
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
6
ای کاش به جای این بده بستانها میزان رضایت مندی کارمندان از مدیران ارزیابی می شد
بیژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
2
جناب آقای دکتر مقدسی
هدف از این کار افزایش حقوق برخی از مدیران سازمانی و مدیر کل هاست
من در جایی خدمت میکنم که رییس سابق شبکه شهرستان بخاطر انتقام جویی از مدیر کل یا خورد کردن رییس فعلی امروز 40 گاو شیری پرتولید رو بخاطر بروسلوز مثبت روانه کشتارگاه میکنه و هیچ احدی کاری به کار ایشون نداره!!!!!!!!!!!!!
اما کارمندی که با تمام وجود در شهرستان مشغول به کار است و وظیفه شناس است دیده نمی شود واقعا جای تاسف داشته و دارد که توی یکی از شهرستانها 3 دکتر دامپزشک مشغول به کار است و هر سه در حال کمک به دامدار اما عده ای به فکر حاشیه برای شبکه و دکترهای شبکه می باشند.
افسوس و صد افسوس
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
1
با سلام
عزیزان دامپزشک جایگاهی ندارد خدا وکیل اشتباه کردیم رفتیم دانشگاه و مدرک گرفتیم توی خیلی از استانهادر چند پست و شهرستان که باید مسئول دامپزشک باشد کاردان مسئول و دامپزشک اونجا زیر دست ایشان
عزیزان خدا وکیل بعضی جا ها شایسته سالاری رعایت نشده تو خیلی از پست های کلیدی که باید دامپزشک باشه تا در بحران بتونه با علم و سوادش تصمیم بگیره از دامپزشک استفاده نشده اینم بررسی بشه دامپزشک کم نداریم اگه بهشان بها داده بشه میتونن باعث بالا رفتن جایگاه دامپزشکی بشن ولی متاسفانه همانگونه که گفتم شایسته سالاری نمانده و بعضی جریانات دیگه هست یکیش اینه که میگن جوانها تجربه ندارن؟؟؟؟؟؟
باید بها داده بشه که ما جوانها هم بتونیم خودی نشون بدیم و تجربه کسب کنیم!!!!!!!
مگه میشه با وجود تعداد زیادی نیروی جوان و با انگیزه و با سواد ازشان استفاده نکرد.
واقعا متاسفم یه دامپزشک بیاد بشه زیر دست یه کاردان
خواهشا اینم ملاک امتیاز قرار بدین تو کل کشور این موضوع وجود دارد
با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
0
3
سوال مشخص بنده با کمال احترام این است که : قراراست تاکی بخشنامه صادر شود -قرار است تا کی ازمون و خطا انجام شود -قرار است تا کی سلیقه ای عمل شود -ایا بهتر نیست نظام اداری را یکبار برای همیشه از یکی از کشورهای پیشرفته وارد کنیم خلاص
نیک آیین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
جناب آقای دکتر مقدس عزیز ........................
گاهی در برخی از مدیران اشتباهات فاحش و ضعف آشکار دیده میشه و حقیقتا شگفت زده می شم چطور بالادستی ها اقدامی نمی کنند ............................
الف میم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
مدیر کل دامپزشکی استان باید مدرک تخصصی دانشپاهی در رشته مربوطه داشته باشد بطوریکه در استانهای شمالی و جنوبی متخصص ابزیان باشد در استانهای غربی مدیر کل باید متخصص بیماریهای دامهای بزرگ باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
داشتن تخصص و مدرک بالای دانشگاهی برای پستهای بالا لازم است ولی کافی نیست کفایت شرایط در کسب مدیریت اخلاقی و مردم داری کسب میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
3
در اداره ای که کاردانها و کارشناسها و حتی راننده ها به دکتر مسئول مبارزه با بیماریهای دامی به راحتی توهین میکنند و او را دکتر واکسیناسیون و ... میخوانند چه انتظاری میتوان داشت؟در حالیکه این یک کا ر تخصصی است وکسی که این وظیفه خطیر را انجام میدهد میبایست حداقل پست کارشناس مسئول داشته باشد
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
5
عزیزان سلام
در استان ما تمام امور دست یه کاردان اداره میشه مشاور عالی مدیر کل ما یه کاردان که با بغض و غرض همه را بدبخت کرده خود مدیر کل ایشانن!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
چقدر داستان شما برای من آشناست! این شخص که ................... یک لیسانس پرورش طیور ضمن خدمت ! اهدایی گرفته، کلا با اینکه بازنشسته شده ولی چند سال هست که مدیر کل اصلی هستند و حتی دیده شده که روی حرف مدیر کل انتصابی در حضور ایشان حرف می زنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
در استان ما ، حرف حرف کسی هست که به عنوان آخرین نفر از دفتر مدیر کل خارج شود.
یک مدیر دهن بین داریم که تصمیم قاطع فردی ندارد.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
2
همه این ارزیابی ها سرکاری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
3
0
مدیریت هیچ رابطه معنی داری با مدرک تحصیلی ندارد بطوریکه اکثر استادان شاخص و برجسته دانشگاه تهران حتی در دامپزشکی حتی یک روز مدیر نبودند چون مدرک باعث تولید ذات مدیریت نمیشود
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
4
یکی نیست خوده سازمان و دفاترش رو ارزیابی کنه .سازمانی که حتی پاسخگوی تماسهای تلفنی همکاران در استانها نیست سازمانی که از حقوق مسلم همکاران دامپزشک در قالب تسری و....دفاع نکرد و نخواهد کرد .اندکی تامل.....
کارمندان ستادی سازمان بخش های مختلف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
3
ناراحت نباشید استانهای عزیز این رتبه بندی بیخود و هیچ ارتباطی به ما سازمانیها نداشت و ما خبر نداشتیم!!!! وگرنه ما کارمندان سازمان این رتبه های داده شده را قبول نداریم. رتبه بندی دوستانه و خانوادگی کاملا بوده
.....................
خخخ
|
Spain
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
0
اعزام اجباری دکترهای دامپزشک به واکسیناسیون ،
بازرسی نحوه کار دکترهای حاضر در اکیپ واکسیناسیون در روستاه،ا توسط راننده دیپلم مدیرکل!!!
نظر شما
ادامه