کد خبر: ۵۰۰۰۹

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: قصاب اراکی به دلیل تخلف بهداشتی به کاشت یک هزار و ۲۰۰ اصله نهال محکوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد رضا جوانمرد» روز یکشنبه افزود: این قصاب متخلف به دلیل کشف ۱۷۶ کیلوگرم گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز و یک دست آلایش گاوی فله‌ای توسط مقام قضائی ابتدا به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده بود که حکم آن به کاشت نهال بدل از حبس تغییر یافته است.

وی، از کشف یک هزار و ۵۰ کیلوگرم آلایش خام دامی در شهرستان اراک خبر داد و ادامه داد: ۸۰۰ کیلوگرم شنسل مرغ در جریان بازرسی بازرسان شبکه دامپزشکی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات خام دامی از یک واحد مرغ فروشی به دلیل بالا بودن بار میکروبی و انجماد نادرست با دستور مقام قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: ۲۳۰ کیلوگرم گوشت قرمز با بار میکروبی بالا و انجماد غیر اصولی نیز در جریان این بازرسی‌ها از یک واحد رستوران این شهرستان کشف و پرونده به مراجع قضائی استان ارسال شده است.

جوانمرد افزود: ۲۲ کیلوگرم مرغ فله‌ای با انجماد غیر اصولی نیز در جریان بازرسی‌های مشترک شبکه دامپزشکی شهرستان اراک، نماینده دادسرا و شبکه بهداشت این شهرستان از واحدهای تولید، عرضه و نگهداری محصولات خام دامی انجام شد از یک واحد سردخانه کشف شد.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی شبکه دامپزشکی اراک از واحدهای عرضه مواد خام دامی، یک واحد مرغ فروشی به دلیل جعل و استفاده از برچسب های تقلبی بر روی محصولات به مراجع قضائی معرفی و مهر و موم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک گفت: یک واحد رستوران نیز به دلیل خودداری از تحویل ۱۰ کیلوگرم گوشت غیربهداشتی و تهدید بازرسان شبکه دامپزشکی این شهرستان با دستور مقام قضائی به تحمل ۲ فقره شلاق (هر فقره ۷۴ ضربه)، یک سال حبس تعزیری و یک سال محرومیت از اشتغال در این شهرستان محکوم شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یکهزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.


نظر شما
ادامه