کد خبر: ۴۹۹۸۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
در جلسه هم‌اندیشی مدیران ‌کل دامپزشکی استان‌ها عنوان شد:
هم‌اندیشی مدیران ‌کل دامپزشکی استان‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر در ارتقای بهداشت عمومی و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی در لرستان، پس از دو روز بحث و بررسی به پایان رسید ...

حکیم مهر: مدیران کل دامپزشکی استانها در بخش اصلی مباحث روز نخست شورای هماهنگی، به بررسی برنامه‌های انجام شده و در حال اجرا و نیز برنامه های آتی در ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور پرداختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی‌صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان به عنوان نخستین سخنران در مباحث مرتبط با حوزه وظایف و مسئولیت ها، با بیان اینکه اخیراً در سازمان دامپزشکی فرآیند بهره مندی از نیروهای توانمند استانها آغاز شده، تصریح کرد: در این رابطه با هدف تکمیل کتابچه و اصلاح جداول نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در کشور‌، دستورالعمل‌های لازم برای آگاه سازی به استانها ابلاغ شده است.

وی از مدیران کل دامپزشکی استانها خواست تا معاونان سلامت ادارات دامپزشکی استانها را به رفع موانع موجود مدیریتی تشویق کنند و میزان مشارکت در کارگاه‌ها را افزایش دهند.

ماکنعلی با بیان اینکه جهت تسهیل خدمت‌رسانی به ارباب رجوع در استانها، تفویض اختیارات لازم به استانها شده است، اظهار امیدواری کرد تا از این موقعیت مناسب به نحو شایسته جهت خدمت‌رسانی به مراجعان ادارات دامپزشکی استانها استفاده شود.

«دکتر امرا... قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور نیز در این گردهمایی به تشریح برنامه‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های واحدهای پرورش آبزیان و همچنین بررسی موانع ساماندهی واحدهای پرورش آبزیان غیرمجاز و کنترل بهداشتی و قرنطینه ای واردات تخم چشم‌زده و بچه ماهی پرداخت.

وی در بخشی از اظهاراتش پیرامون عملکرد دامپزشکی در حوزه مدیریت بیماری های آبزیان به روند موفقیت آمیز کنترل بیماری لکه سفید میگو و روند تولید میگو در کشور اشاره کرد که باعث رونق تولید در این بخش شده است. او همچنین افزود با توجه به برنامه های سازمان شیلات کشور در توسعه پرورش ماهی در قفس الزامات بهداشتی تولید باید حتما" مدنظر قرار گیرد.

وی همچنین در ارتباط با پرورش زالو  نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت.

«دکتر سید بهمن نقیبی» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور نیز از جمله مدیرانی بود که در زمینه برنامه‌های مدنظر دفتر خود به ذکر توضیحاتی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به طراحی برنامه های پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و اجرای به موقع آن، تامین و توزیع واکسن های استراتژیک دامی و راهکارهای جلوگیری از پرت واکسن و لزوم کنترل و پیشگیری از بیماری لمپی اسکین با توجه به افزایش موارد آن اشاره کرد.

وی همچنین به کاهش معنادار تعداد کانون های تب برفکی گوسفندی و گاوی در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ اشاره کرد.

«دکتر سامد برومندفر» مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این گردهمايي، برنامه اجرایي «طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت طیور» در سطح كشور را تشريح كرد که موجب ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت گوشت طیور خواهد شد.

 وی ضمن تشکر از مشارکت استانها به ویژه استان‌های بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی و اصفهان اعلام کرد: به زودی تفاهم نامه ای با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برای نظارت بر عرضه اماکن فرآورده های خام دامی امضا خواهد شد که اتفاق مهمی خواهد بود. استفاده بهينه از ظرفيت قانوني ماده ٣٤ در اولويت كاري دفتر نظارت است كه وظایف مسوولان فنی و بهداشتی و صاحبان واحدها احصاء خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع  نحوه تعيين عمر ماندگاري فرآورده های خام دامی در کارگروه تخصصي دفتر نظارت  مطرح شده كه در شیوه نامه جدید دقیقاً تولید کننده باید اسناد معتبری ارائه دهد که در صورت اثبات این امر، سازمان دامپزشکی کشور در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این مقام مسوول در ادامه تشریح دستاوردها و برنامه‌های این دفتر به محورهای برنامه ارتقای کیفیت گوشت طیور نظیر برنامه‌های جدید این دفتر جهت تشویق استفاده کشتارگاه ها از خط 2 و همچنین شناسنامه‌دار کردن و قابلیت ردیابی محصولات ، تدوين و به روز كردن دستورالعملها و .... اشاره کرد.

«دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل قرنطینه و امنیت‌زیستی سازمان دامپزشکی کشور نیز در مباحث حوزه عملکرد قرنطینه در معاونت بهداشتی و پیشگیری، به بررسی مسائل تدارک زیرساختها و تدوین ضوابط مورد نیاز به منظور جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و قاچاق و گزارش سامانه قرنطینه و مشکلات آن در کنار سیاست های صادرات فرآورده های خام دامی و واردات دام زنده پرداخت.

محمدیان با اشاره با به ابلاغ دستورالعمل حمل و نقل، جابجایی و نگهداری دام زنده توسط هیات دولت، گفت: هرگونه جابجایی دام زنده بایستی مطابق این دستورالعمل و گواهی بهداشتی حمل صورت گیرد و وظایف سازمان دامپزشکی در این زمینه مشخص شده و ادارات کل دامپزشکی  باید پیگیر امور مربوطه باشند.

در ادامه وی با تا‌کید بر تائید تخلیه کلیه محموله‌ها در سامانه یکپارچه توسط ادارات کل دامپزشکی استان مقصد خطاب به مدیران کل دامپزشکی استانها توصیه کرد: با محموله هایی که تایید تخلیه در سامانه زده نمی‌شود و محموله به مقصد تعیین شده حمل نمی‌گردد طبق مقررات برخورد شود، در صادرات فراورده های خام دامی مطابق الزامات بهداشتی کشور مقصد اقدام شود و در سایر موارد مطابق بخشنامه چهارگانه ابلاغی سازمان اقدام گردد.

محمدیان در مورد مشکلات سامانه یکپارچه قرنطینه و انتظارات استانها گفت: این موارد در سامانه جدید پیش بینی می‌شود تا ضمن رفع مشکلات، ارایه خدمات دفتر قرنطینه و امنیت زیستی بدون مراجعه حضوری و با حداکثر تسهیل انجام گیرد و هدف و برنامه این دفتر ارایه خدمات با حداکثر تسهیل و بصورت غیر حضوری از طریق سامانه در قالب ضوابط بهداشتی -قرنطینه ای باشد.

«دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز در ادامه در حوزه مسائل مربوط به مرکز ملی تشخیص این معاونت، به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه سطح‌بندی آزمایشگاه‌های کشور بر اساس دستورالعمل جدید ریاست سازمان با عنوان فرآیند نمونه برداری و قضاوت فراورده‌های خام دامی، مواد اولیه و خوراک دام پرداخت و همچنین نحوه استفاده از آزمایشگاه‌های همکار و شبکه ملی آزمایشگاهی به صورت فرا استانی و سایر اقدامات نظیر توسعه بهره‌گیری از توان کارشناسان استانی و کارشناسان معین و همچنین بهبود تیم ممیزی، ثبت مستندات و لزوم توجه به مستندات تضمین کیفیت و استفاده از sop های به روز شده ارسالی را تشریح و به بحث و بررسی گذاشت.

«دکتر اشکان زرگر» مدیرکل دفتر دارو درمان معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور نیز در این گردهمایی پس از اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مکاتبات سازمان دامپزشکی متعلق به این دفتر بوده و این امر گویای حساسیت ویژه این دفتر است، افزایش مشکلات این دفتر پس از بروز تحریم ها را از جمله چالشهایی بر شمرد که باید با تنظیم اصولی دستورالعمل ها و همکاریهای بین سازمانی به کاهش آنها مبادرت ورزید.

وی با بیان اینکه تسهیل در تامین نهاده ها و مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان وظیفه مهم این دفتر است و تمام تلاشها بر این مبناست تا تولید با قدرت تمام ادامه یابد؛ در ادامه به تبیین سیاستهای دارو و درمان سازمان، رصد و پایش و تامین و توزیع دارو و مواد بیولوژیک و موضوع بند ج ماده 2 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و همکاری و نظارت بر عملکرد نظام دامپزشکی در زمینه وظایف واگذار شده و تطبیق با سیاست و ضوابط ابلاغی صدور پروانه ها پرداخت.

«مهندس محمدرضا مومنی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور نیز از جمله مدیران ارشد سازمان بود که به ارائه دیدگاه ها و برنامه های این معاونت در زمینه وضعیت و مجوز جذب نیروی انسانی و تعیین تکلیف باقیمانده سهمیه استخدامی، نحوه اخذ شماره مستخدم افراد در شرف بازنشستگی فاقد شماره مستخدم، بهره مندی کارکنان از ارتقای رتبه خبره به عالی و همچنین گزارش عملکرد بودجه سال 97 و برنامه های بودجه ای سال 98 پرداخت و ضمن اشاره به اعتبارات طرح توسعه خدمات بهداشتی و درآمدهای ماده 14 گزارشی از وضعیت و برنامه های در دست اقدام سامانه های این سازمان و وظایف قابل واگذاری به استانها در حوزه دفتر وافای این معاونت را تشریح کرد.

لازم به ذکر است گردهمایی شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی استانها که از چهارشنبه 29 خرداد ماه  آغاز شده بود و تا پنج شنبه 30 خرداد ماه ادامه داشت؛ با جمع بندی و توصیه های مدیریتی «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور خطاب به مدیران کل استانها به پایان رسید.

 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
4
كدام نيروي توانمند؟ مديران أيده دزدي ميكنند و اقاي دكتر ماكنعلي تصور ميكند مديرانش توانمند هستند
نظام إرجاع پيشنهاد در سازمان وجود ندارد افراد إظهار نظر نميكنند تا عده اي .......... از مزاياي خاص بهره مند نشوند،
اقاي دكتر ماكنعلي تشويق سفر خارجي را براي مديران سلامت گذاشتند كه كارشناسان از ان بهره نمي برند پس ضرورتي نيست كارشناسان جز در اين امر مشاركت كنند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
احسنت
ناشناس
| France |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بهره مندی از نیروی توانمند اصلا اجرا نمیشود،اگر اجرا شده بود تا الان باید دیده میشد و مشهود بود،چرا واقعیت ها رو نمیبینیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
3
جلسه مبارکی بوده است با توجه به ازدیاد سوپرمارکتهایی که خودشان مبادرت به قطعه بندی مرغ در محل مغازه میکنند که ممکن است چون بدون نظارت دامپزشک است غیر بهداشتی باشد بهتر است از توان دامپزشکان برای نظارت بر این سوپرمارکتها در هنگام قطعه بندی استفاده شود .جلو قطعه بندی را نمیتوان گرفت ولی میتوان با درایت انرا بهداشتی کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
2
برای سامان دهی بهتر مراکز عرضه فراورده های خام دامی پیشنهاد میشود هر شهر به چند منطقه تقسیم شود و سپس مسیولیت نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه هر منطقه به یکنفر دامپزشک واگذار و ان دامپزشک موظف باشد در ساعات کار هر سوپرمارکت بر ان نظارت نماید اینکار اگر در فروشگاههای زنجیره ای هم اجرا شود باعث تظمین کیفیت بهداشتی محصولات لبنی و پروتیینی میشود والا با برخورد قهری تاکنون ثابت شده است کاری پیش نمیرود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
امیدواریم آقای دکتر زرگر نقطه پایانی را بر سیاستهای یک بام و دو هوای سازمان در قبال نظام دامپزشکی بگذرانند
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
4
اینکه معاونت سازمان گفته اند بهره مندی از نیروهای توانمند اغاز شده،ایا به نیروی توانمند در استانها بهایی داده میشود و جایگاهی دارند؟متاسفانه این نیروها هیچگونه جایگاهی نداشته و در حد شعار است.
ناشناس
|
France
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
1
بخش نظارت بر مواد خام دامی را به بهداشت و درمان واگذار کنند بهتر است
شيراز
|
France
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
0
اين تفاهم نامه كاملا اشتباهه،،
چرا وزارت بهداشت از وظايفي كه بعهدش گزاشتن با دامپزشكي تفاهم نامه نمينويسه
٤روز ديگه نظارت فراورده هاي خام دامي هم ميدن علوم پزشكي،،،اين خط اين نشون
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
0
0
سلام. امیدوارم نتیجه این جلسه خیر باشه. ما در استان خراسان رضوی و در شهرستان‌های دور افتاده بالغ بر 9 ساله داریم از یک عمله بیشتر کار میکنیم. اسم ما نیروی حجمی گذاشته بودن با حقوقی که نصفشو تامین اجتماعی میگیره و ماهی 700 تومن بیشتر نمیمونه و متاسفانه 20 نفر در کل استان هستیم که هیچ اهمیتی به ما داده نمیشه و کسی به فکر ما نیست. جواب فرزندانمون رو چی باید بدیم. هر روز با این همه زحمت باید تحمل این همه تبعیض و بی توجهی و زخم زبون نا امید کننده. بازم خداروشکر. در نا امیدی بسی امید است. ولی بزرگواران سازمان شما که قسمت شده این چند صباح در مسند ریاست سازمان و استان باشید خواهشن فکری به حال ما بکنید. جناب مومنی عزیز و جناب رفیعی پور و جناب شریعتی و تمام عزیزانی که میتونن کاری بکنن لطفا یک فکری به حال ما بکنید که واقعا شرمنده خانواده شدیم. ما 20 نفر اگه آشنایی می‌داشتیم وضعیتمون بهتر از این بود. حد اقل اینو بدونید که تمام امید ما بعد از خدا به شما بزرگواران میباشد. هر روز از این سایت به اون سایت دامپزشکی میگردیم که شاید خبری بشه ولی افسوس. از واکسیناسیون و بازدید ها و... گرفته و هر کار دیگری که فکرشو بکنید انجام میدیم ولی متاسفانه پولشو مانورشو افتخارش به نام و کام دیگران که اصلا نمیدونن چطوری وارد سیستم شدن و چی میگذره. انشا...پاداش لطفتون رو از آقا امام رضا بگیرید و مطمئن باشید دعای خیر فرزندان و همسران ما برای شما خواهد ماند. پیروز باشید.
نظر شما
ادامه