کد خبر: ۴۹۹۳۰

فرماندار نهبندان گفت: نخستین محموله دام زنده از کشور افغانستان و از بازارچه دوکوهانه به تعداد ۵۰۰ راس وارد این شهرستان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مجید بی کی» افزود: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی در خصوص بازگشایی مجدد بازارچه مرزی دوکوهانه، اولین محموله دام از این مرز وارد خراسان جنوبی شد.

وی بیان کرد: این محموله شامل ۵۰۰ رأس دام است که از این تعداد ۲۳۰ رأس مولد هستند، این محموله با نظارت گمرک استان و دامپزشکی شهرستان وارد قرنطینه بازارچه مرزی دوکوهانه شد.

بی کی اظهار داشت: در گذشته دام‌های وارداتی در مجموع به صورت کشتار وارد می‌شد.

وی عنوان کرد: پیگیری لازم به منظور فراهم نمودن شرایط لازم و از سرگیری صادرات و واردات از این بازارچه صورت گرفته که تلاش‌های تمام مسئولان استان و به خصوص شخص استاندار خراسان جنوبی قابل تقدیر است.

فرماندار نهبندان عنوان کرد: بازارچه دو کوهانه نهبندان از محدود بازارچه‌های استان می‌باشد که در چهار راه مواصلاتی استان کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کشور افغانستان قرار دارد و این مرز نزدیک ترین مسیر برای حمل کالا می‌باشد و کمترین هزینه‌ها را در بر دارد.

بی کی بیان کرد: همچنین با توجه به نزدیک بودن بازارچه دوکوهانه به استان فراه، تجار تمایل بیشتری نسبت به صادرات و واردات از این بازارچه را دارند.

 
نظر شما
ادامه