کد خبر: ۴۹۹۱۰

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف یک هزار و ۳۱۱ کیلوگرم مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته از یک سردخانه محل نگهداری مواد پروتئینی در جیرفت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «حسین سلامی» دادستان جیرفت، با اشاره به بازدید از برخی سردخانه‌های نگهداری گوشت و فروشگاه‌های عرضه مواد خام دامی، اظهار کرد: صاحبان یکی از سردخانه‌های شهر اقدام به نگهداری یک هزار و ۳۱۱ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد که تاریخ مصرف گذشته بود که دستور ضبط و معدوم نمودن آنان صادر گردید.

وی ضمن اشاره به اهمیت سلامت سبد غذایی مردم، اظهار کرد: مراکز عرضه مواد غذایی که بهداشت را رعایت نکنند مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند و برای آن‌ها تشکیل پرونده می‌دهیم و در نهایت با نظر کارشناسان شبکه بهداشت و دامپزشکی و سایر کارشناسان ذیربط و تشخیص قاضی این مراکز پلمب می‌شوند.

این مقام قضایی عنوان کرد: در این رابطه افراد متخلف به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت احضار و تفهیم اتهام شدند و قرار مناسب کیفری برای آنان صادر گردیده است.

دادستان جیرفت اظهار داشت: چندی پیش نیز میزان یک هزار کیلوگرم گوشت قرمز منجمد تاریخ مصرف گذشته در یکی از سردخانه‌های جیرفت کشف و معدوم شده است.

طرح ارتقای امنیت غذای بطور مستمر با هدف ایجاد امنیت غذایی و خوراکی برای شهروندان و من باب وظیفه مدعی العموم توسط دادستانی راه اندازی و با رصد مستمر و بازدید‌های سرزده قضات و هیات مربوطه بصورت دائم مراکز عرضه غذایی رادر شهرستان مورد بازدید قرار می‌دهند.


نظر شما
ادامه