کد خبر: ۴۹۹۰۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
«دکتر مسعود شخص نیایی» از همکاران کلینیسین فعال در کرج می‌گوید: حرف شهرداری این است که واحد دامپزشکی او، باید ۴ پارکینگ داشته باشد تا بتوان از آن برای انجام کار درمانی استفاده کرد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ مزاحمت‌های شهرداری برای فعالیت دامپزشکان هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و فقط از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود! بعد از جنجال‌های اخیر در خصوص پلمپ کلینیک‌های دامپزشکی شهر مشهد به بهانه پرداخت عوارض که سرانجام با درگیری‌های فراوان، به نفع دامپزشکان خاتمه پیدا کرد و کلینیک‌های دامپزشکی در ردیف کلینیک‌های پزشکی محسوب شده و از شمول پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معاف شدند، حالا نوبت به یک سناریوی جدید برای تحت فشار قرار دادن فعالین این حرفه رسیده است. اخبار رسیده از شهرستان کرج حکایت از یک اخطاریه جدید تحت عنوان «کسری پارکینگ درمانی» برای کلینیک‌های دامپزشکی دارد.

مدیر یکی از کلینیک‌هایی که به تازگی این اخطاریه را دریافت کرده است، در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «بعد از اینکه فعالیت دامپزشکان در منازل مسکونی بلامانع اعلام شد، حالا شهرداری یک مشکل جدید به نام کسری پارکینگ درمانی پیش پای دامپزشکان قرار داده است؛ به این معنا که شهرداری برای واحد فعلی ما مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان جریمه تعیین کرده که باید از سوی ما پرداخت شود تا بتوانیم در ملک مسکونی کار دامپزشکی انجام دهیم.»

 «دکتر مسعود شخص نیایی» با بیان اینکه این مبلغ در واقع به حساب ملک می‌رود و یک امتیاز برای مالک محسوب می‌شود، ادامه می‌دهد: «اگر بنده این ۲۳۰ میلیون تومان را پرداخت کنم، ملک صاحبخانه ۴ پارکینگ دارد و اگر بخواهد بعدا آن را به شخص دیگری اجاره بدهد، دیگر این مشکل را ندارد. اگر ما در این ملک بمانیم، می‌توانیم از این امتیاز استفاده کنیم و اگر مالک با ما قطع همکاری کند، دیگر هیچ حقی نداریم.»

به گفته نیایی، حرف شهرداری این است که واحد دامپزشکی او، باید ۴ پارکینگ داشته باشد تا بتوان از آن برای انجام کار درمانی استفاده کرد: «دامپزشک بسته به متراژ واحد درمانی خود ‌باید پارکینگ تامین کند. نکته جالب این است که دلیل اجازه به دامپزشکان برای فعالیت در ملک مسکونی، نوعی حمایت از این حرفه است. چون توان مالی دامپزشکان به اندازه‌ای نیست که بتوانند یک فضای تجاری را اجاره کنند. اما الان با این وضعیت، یک دامپزشک یا باید یک ملک مسکونی بگیرد که متناسب با متراژ پارکینگ داشته باشد که چنین نداریم یا اینکه هزینه پارکینگ را به حساب شهرداری واریز کند که هیچ سودی به نفع خود او ندارد. سود آن به نفع ملکی است که مالک اگر خواست، سال بعد آن را اجاره می‌دهد و اگر  نخواست نمی‌دهد.»

وی ادامه می‌دهد: «توجیه شهرداری این است که چون دامپزشکان از این فضا استفاده درمانی می‌کنند، باید تعداد پارکینگ آنها به اندازه مراجعه کنندگان باشد، در صورتی که برای رستوران‌ها یا سایر اماکن پر مراجعه، چنین دستورالعملی وجود دارد. جالب‌تر این است که وقتی دامپزشک پول می‌دهد، مشکل پارکینگ حل می‌شود.»

نیایی با اشاره به اینکه یکی از دامپزشکان همکار او در منطقه، به خاطر همین دستورالعمل در حال جابه جایی است، خاطرنشان می‌کند: «در واقع این یک راهکار جدید برای گرفتن پول از دامپزشکان است. کمااینکه شهرداری در کارزار ایجاد شده در شهر مشهد شکست خورد و دیدند که از آن طریق نمی‌توانند هزینه بگیرند، حالا از این روش سوء استفاده می‌کنند. اتفاقات دامپزشکی مشهد کار بزرگی بود که منجر به شفافیت شد و الان دامپزشکان می‌دانند که در ملک مسکونی مشکلی ندارند، اما حالا هیچ مالکی قبول نمی‌کند که مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند که بخواهد ملک خود را به دامپزشکی اجاره دهد.»

وی در پایان می‌گوید: «هشدارهای شهرداری ابتدا قطع اشتراکات برق و آب است و در ادامه قرار دادن نیوجرسی که ما منتظر آن روز هستیم.»

 
 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
3
ساختمان پزشکان می سازن ۲۰ طبقه یدونه پارکینگ نداره کاری ندارن چون شهرداری و عواملش سهمشونو می گیرن دیوار کوتاه تر از دامپزشک جماعت پیدا نکردن
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
2
0
شما خودتون قضیه رو شلوغش کردین اگرنه من حتی یک ریال هم به شهرداری واس عوارض کسب و پیشه حتی ندادم.باید کمی تعامل داشت نه دشمنی.هیچکس مثل دکتر شریعتی تعاملاتش بالا نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
2
0
از ............ مسولين سازمان دامپزشكي هست و هيچ ارگاني جرات نميكنه حتي درخواست پرداخت ماليات رو از پزشكان متخصص مطالبه كنه
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
1
2
اینها همه حاصل بی صاحب بودن دامپزشکی است !! چرا علی رغم وجود مصوبه ها و قوانین مصرح و واضح ، این همه سال هیچ اقدامی از طرف به اصطلاح سازمان دامپزشکی کل کشور و به اصطلاح سازمان نظام دامپزشکی کل کشور برای رفع مزاحمت شهرداری ها در باب تاسیس مطب در ساختمان مسکونی نمی شود تا از گوشه ای از کشور و از یک استان مرزی چند نفر پیگیر میشوند و از مشهد با آن همه فاصله از تهران از وزارت کشور در تهران نامه ای با لیستی کامل از قوانین مربوطه میگیرند و به ماجرا بعد از دهها سال بی تفاوتی ، ظرف چند ماه یا حتی چند هفته پایان میدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
درود براستان خراسان رضوي
درود بردكتر كوشكي رييس نظام با درايت
درود بر دكتر شريعتي مدير كل همراه
ودرود فراوان به همكاران بخش خصوصي خراسان رضوي
كه اين كار بزرگ وماندگار را به نام خودشان براي هميشه ثبت كردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
2
فکر کنم باز هم باید منتظر اقدامی از طرف اداره کل مشهد بود، از بقیه ظاهرا آبی گرم نمیشه
پاسخ ها
دکتر حسین زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
باز هم دست مریزاد به آنها احتمالا" بهتر است مدیریت دامپزشکی کل کشور را به مشهد انتقال داد !!
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
دوست گرامي در جريان نيستيد
اون كار بزرگ به همت نظام دامپزشكي خراسان رضوي وبچه هاي بخش خصوصي وهمراهي اداره كل انجام گرفت
پول وكلاي حرفه اي رو بخش خصوصي داد
شكواييه رو نظام ووكلا تهيه كردند
اگر نامه اداره كل به استانداري رو خوانده باشيد
نوشته تصوير نامه نظام (شكواييه) كه ارسال شده
پس كار بچه هاي خوب وپرتلاش بخش خصوصي وهمكاري اداره كل را بنام اداره كل مصادره نكنيد
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
2
حداقل اینبار این به اصطلاح متولیان دامپزشکی باید از شرمساری بی تفاوتی در مورد تاسیس مطب در محل های مسکونی در بیایند و با برخورد قاطع با شهرداریها و با توجه به باز شدن باب رابطه با وزارت کشور و نامه اخیر آن وزارت خانه و با توجه به عرف مراکز پزشکی که کوچکترین هزینه ای از این بابت پرداخت نمیکنند و با استناد به همین نامه وزارت کشور که دامپزشکی را هم ردیف پزشکی شناخته ،موضوع را قبل از کش آمدن ،فیصله دهند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
از شرایط جدید فروش شرکت ............. جهت سفارش غذای ............ که بگذریم این هم معضل جدید برای کلینیک های دامپزشکی.
رعیت و ارباب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
1
اینها از موقع تشدید شدن تحریم ها،افتادن به ........... مردم،علی الخصوص دامپزشک ها.چون مطمئن هستن این قشر رو هر بلایی سرش بیارن نه اتحاد دارن نه صداشون درمیاد. .......... آرزو می کرد همه جامعه دامپزشک بودن،چون خیالش از .......... و این حرفا راحت می شد چون اتحاد در این صنف جز محالات هفتگانه هست.الان دست دولت در جیب مردم هست یا با زبون خوش می ده یا با زور و ارعاب و اذیت و غیره.رعیت ها هر روز کار می کنن و برای ارباب ها پول و سرمایه و خوشی مهیا می کنن. ........................
نظر شما
ادامه