کد خبر: ۴۹۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

عضو اتاق تعاون ایران گفت: اقتصاد ما بانک محور است و بانک نیز ترجیح می‌دهد با شرکت‌های دولتی و خصولتی کار کند تا اقتصادهای مردمی؛ زیرا عملا بانک‌ها با نزول کار می‌کنند و برای یک واحدی که نزول می‌دهد بهترین مشتری آن است که کمترین آسیب را از التهابات و تنش‌های اقتصادی ببیند که این واحدها نیز دولتی یا خصولتی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «ارسلان قاسمی» عضو اتاق تعاون ایران در خصوص وضعیت تعاونی‌ها در سال گذشته و اثرگذاری تحریم‌ها بر روی آنها گفت: تعاون یکی از سه بخش اقتصادی کشور است که از لحاظ  مالکیت، خصوصی محسوب می‌شوند، وقتی اقتصاد بیمار می‌شود هیچ فرقی بین دولت و تعاونی وجود ندارد و همه از تبعات آن آسیب می‌بینند.

قاسمی ادامه داد: این تنش‌ها و عوارض منفی اقتصادی برای شرکت‌های دولتی و خصولتی مهم نیست چون سر شیر نفت در جیب آنهاست و هیچ اتفاقی برای آنها رخ نمی‌دهد اما این وسط اقتصاد مردمی بیشترین آسیب را می‌بیند شما اگر به دادگاه‌های مفاسد اقتصادی که این روزها تبدیل به خبرهای دست اول رسانه‌ها شده است نگاه کنید می‌بینید که هیچ کدام از این فسادها از طرف بخش خصوصی و یا تعاونی نبوده است. بلکه مبدا تمام آنها از بخش‌های دولتی و یا خصولتی بوده است.

وی ادامه داد: ‌از طرف دیگر اقتصاد ما یک اقتصاد بانک محور است و بانک نیز ترجیح می‌دهد با شرکت‌های دولتی و خصولتی کار کند تا اقتصادهای مردمی زیرا عملا بانک‌ها با نزول کار می‌کنند و برای یک واحدی که نزول می‌دهد بهترین مشتری آن است که کمترین آسیب را از التهابات و تنش‌های اقتصادی ببیند که این واحدها نیز دولتی یا خصولتی است.

قاسمی در خصوص مصرف گوشت قرمز و تغییر ذائقه مردم به سمت گوشت سفید گفت: اگر امروز قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا کرده و یا التهابات آن کم شده به خاطر تامین بازار نیست بلکه مردم دیگر سمت این کالا نمی‌روند و میزان مصرف گوشت قرمز کاهش پیدا کرده است. دولت ارز 4200 تومانی را به یک سری واردکنندگان خاص داد که تبدیل به رانت شد و کسی گوشت با این قیمت را ندید پس ما در جامعه شاهد یک فرهنگ‌سازی اجباری بودیم و مردم مجبور شدند که به سمت گوشت سفید بروند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
و ایضا ورشکستگی پرواربندان گوساله ها که به دلیل گرانی گوشت مردم نمی توانند خرید کنند و اجازه صادرات قانونی هم به دلیل حمایت از مصرف کنتدگان ندارند!
نظر شما
ادامه