کد خبر: ۴۹۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: بر اساس قانون، کشتارگاه دام در استان باید دارای واحد پیش سرد برای حفظ سلامتی مردم باشد که در صورت نداشتن این مهم بهداشتی، تعطیل خواهند شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، گوشت قرمز قبل از توزیع در شبکه مصرف به منظور ممانعت از انتشار برخی بیماری ها مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید ۲۴ ساعت در سردخانه واحد پیش سرد نگهداری شود.

«دکتر شهرام موحدی» افزود: در زمان حاضر هفت کشتارگاه دام در استان اصفهان فاقد واحد پیش سرد است که تذکرها و اخطارهای لازم به آنها جهت ایجاد واحد پیش سرد داده شد و در صورت، اجرایی نشدن این موضوع برای تعطیلی آنها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر این کشتارگاه‌ها، صنعتی نیستند، زیر نظر شهرداری‌ها قرار دارند و تعداد کشتار در آنها محدود است، تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامتی مردم، لازم است که ایجاد واحد پیش سرد در آنها پیگیری و اجرایی شود.

موحدی مکان این کشتارگاه‌ها را در کوهپایه، هرند، خور، داران، سمیرم، دهق و علویجه اعلام کرد و اظهار داشت: آخرین کشتارگاهی که بدلیل نداشتن واحد پیش سرد در استان، تعطیل شد در خوانسار بود و مقرر است، کشتارگاه داران نیز تا اوایل تیر امسال تعطیل شود.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اکنون ۲۳ کشتارگاه صنعتی در استان دارای واحد پیش سرد هستند، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد از گوشت استحصالی در استان اصفهان، پیش سرد شده است و در بین مصرف کنندگان توزیع می‌شود.

موحدی با تاکید بر اینکه تعطیلی یک واحد کشتارگاه، تبعات اقتصادی و اجتماعی بهمراه دارد، تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی اصفهان تا جایی که مقدور است برای ایجاد واحد پیش سرد به این کشتارگاه‌ها فرصت می‌دهد اما ما نمی‌توانیم در حوزه سلامت مردم از نداشتن پیش سرد، چشم پوشی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام سبک و ۵۸ هزار رأس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان اصفهان با نظارت دامپزشکی، کشتار شد.

موحدی اضافه کرد: وضعیت فراورده‌های خام دامی در استان اصفهان در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو بسیار مطلوب است و همه گوشت‌های توزیع شده در قصابی‌ها، بهداشتی است.

استان اصفهان، دارای حدود یکهزار و ۸۵۴ واحد آبزی پروری، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۰ کشتارگاه دام است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
1
2
تکرار مطالب سالهای گذشته و عدم عمل.
سال بعد نیز خواهیم شنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
این شعار ، هر تابستان توسط مدیران داده می شود
نظر شما
ادامه