کد خبر: ۴۹۸۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

نشست کارشناسان دامپزشکی شاغل در بخش غیردولتی جهت ساماندهی دامداری های روستایی، عشایری و غیرصنعتی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام دامپزشکی استان تهران، در این جلسه که با حضور معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، خزانه دار، مدیریت بهداشتی اماکن دامی نظام دامپزشکی استان تهران و جمعی از دامپزشکان شاغل در بخش غیردولتی شهرستانهای استان تهران در محل سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا برگزار شد، موضوع همکاری برای ساماندهی دامداری های روستایی، عشایری و غیرصنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه «دکتر محسن مشکوة» معاون برنامه ریزی و پشتیبانی نظام دامپزشکی استان تهران ضمن خوشامدگویی به شرح دستور جلسه پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: «در ارتباط با بحث ساماندهی دامداری های کشور، افزایش تولید، بهبود شرایط نگهداری و پرورش دام قانون جامع دامپروری کشور در سال 88 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بر اساس ماده (5) قانون نظام جامع دامپروری، پروانه های بهداشتی دامداری صنعتی و نیمه صنعتی به نظام دامپزشکی و نظام مهندسی واگذار شد.»

دکتر مشکوة با اذعان به این مساله که در کشور برای برنامه ریزی در زمینه آمار مشکلاتی وجود دارد گفت: «به دلیل نبود آمار دقیق در این زمینه در برآوردهایی که صورت می گیرد با مشکل مواجه هستیم. برای دامداری های روستایی و عشایری همیشه آمارهای مختلفی وجود داشته است که متاسفانه همه آمارها با هم انطباق لازم و کافی را ندارد.»

وی ضمن اظهار امیدواری در این خصوص بیان داشت: «در این پروژه، صدور گواهی بهداشتی برای صدور کارت شناسایی دامداری های روستایی و عشایری و نیمه صنعتی به عهده نظام دامپزشکی قرار دارد و انتظار می رود همکاران با جدیت و دقت لازم در این پروژه همکاری نمایند.»

«دکتر محمدرضا جهانبخش رفیعی» خزانه دار و عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران نیز به بیان تلاش شورای دور چهارم نظام دامپزشکی استان جهت رفع مشکلات در حوزه های مختلف پرداخت.

دکتر جهانبخش رفیعی گفت: «تلاش ما این است که تعرفه های بازدید اماکن دامی روستایی افزایش یابد.»

وی با بیان اینکه هر روستا به عنوان یک واحد اپیدمیولوژیک در نظر گرفته می شود افزود: «به دنبال ایجاد هماهنگی بیشتر برای بازدید و تکمیل گزارشات کارشناسی در هر مراجعه به روستا هستیم.»

عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران در خصوص سیاست دور چهارم شورای نظام دامپزشکی استان تهران گفت: «بنا به مصوبه شورا، جهت همکاری کارشناسان فراخوان می دهیم هر فردی در این زمینه تمایل به همکاری دارد رزومه خود را به دبیرخانه نظام دامپزشکی استان تهران ارسال نماید.»

دکتر امیر رئوفی، مدیریت بهداشتی اماکن دامی نیز در این جلسه گفت: «برای اینکه کاری را بخواهیم انجام دهیم باید اطلاعات پایه و اساسی داشته باشیم.»

وی تصریح کرد: «دستورالعمل اجرایی تبصره 4 بعد از سال 88 که قانون نظام جامع دامپروری کشور تدوین شد، بین سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام در کش و قوس بود تا بالاخره بعد از سالها جلسه در سال 97 این دستورالعمل اجرایی شد و در نهایت در 7/11/97 از طریق سازمان مرکزی ابلاغ شد.»

وی همچنین با ارائه پاورپونتی به بررسی دستورالعمل اجرایی و ضوابط قوانین موجود پرداخت.

گفتنی است در ادامه این جلسه کارشناسان شرکت کننده به معرفی خود، طرح پرسش و ارایه پیشنهادات پرداختند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
این موضوع چه ربطی به نظام دامپزشکی دارد !!؟؟ این نوع امور در حیطه وظایف دولتی است و در سطح ملی می باشد نظام حتی یک کارمند ثابت ندارد و این نوع کارها نیاز به امکانات و تشکیلات کارآمد دارد !!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
با سلام و تشکر به اطلاع می رساند که نظام دامپزشکی استان تهران اولا در همین راستا بگوید که برای چنین کاری چه برنامه و پرسشنامه ای دارد. ؟ ثانیا بفرمائید که به ازای هر شهرستان و یا روستاها چه تعداد دکتر دامپزشک نیاز دارند ؟ و ثالثا بطور شفاف بفرمائید که میزان حقوق و مزایای آن چه مقدار است و چه شخص و یا نهادی به افراد می پردازد ؟
نظر شما
ادامه