کد خبر: ۴۹۷۷۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس انجمن داروخانه‌داران دامپزشکی و عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران:
«دکتر عباس نعمت‌الله» افزود: تعدادی از همکاران به دلیل کهولت سن یا بیماری نمی‌توانند در داروخانه مستقر باشند که با این قانون جدید با مشکل مواجه شده‌اند ...
 

حکیم مهر: یکی از اتفاق های خوبی که در دوره چهارم شورای نظام دامپزشکی استان تهران افتاد، چیدمان اعضای شورا بود. به این معنا که تلاش شد از تمامی اصناف و بخش های خصوصی و دولتی نمایندگانی به عنوان عضو شورا در کنار هم جمع شوند و با تلاش و همفکری هم مشکلات صنفی حوزه دامپزشکی را هر چه بیشتر از قبل رسیدگی و حل کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، «دکتر عباس نعمت الله» رئیس انجمن داروخانه داران نیز یکی از اعضای شورای نظام است که تلاش دارد ارتباط بین نظام و اصناف را بیش از پیش برقرار کند. پایگاه اطلاع رسانی نظام دامپزشکی استان تهران در همین خصوص با وی به گفتگو نشست.

 - کمی در خصوص صنف خودتان توضیح دهید؟

انجمن داروخانه داران سال 81-82 تشکیل شد. در مقطعی از زمان انجمن صنفی داروخانه های استان تهران تشکیل شد و بعد از آن کانون سراسری کشوری تشکیل گردید. بعد از مدتی هر دو منحل شد. سال 95 مجدد انجمن صنفی استان تهران را راه اندازی کردیم، کانون سراسری نیز در سال 96 راه اندازی شد و اکنون 12 استان عضو کانون سراسری و 31 داروخانه دار نیز عضو انجمن صنفی استان تهران هستند.

- استقبال داروخانه ها از تشکیل انجمن صنفی چگونه بود؟

نه خیلی خوب و نه خیلی بد؛ در واقع انجمن برای جا افتادن در بین همکاران داروخانه دار هنوز نیاز به زمان دارد.

- چه کارهایی در انجمن برای داروخانه داران انجام می شود؟

مشکلات صنفی داروخانه ها را در انجمن دنبال می کنیم. یک زمان پروانه فروش می دادند و مشکلاتی پیش آمد که می خواستند داروخانه ها را تعطیل کنند. الان هم جدیداً سازمان دامپزشکی قانونی گذاشته بابت مسئولین فنی که نباید در داروخانه ها مستقر باشند. این موضوع را هم پیگیری می کنیم.

- چرا مسئولین فنی نباید در داروخانه ها باشند؟

این سوال خود ما هم هست. الان جدیداً گفته اند که باید فقط یک پروانه بدهند و آن هم پروانه تاسیس است. دیگر قرار است پروانه مسئول فنی صادر نشود. یکسری از همکاران به دلیل کهولت سن یا بیماری نمی توانند در داروخانه مستقر باشند که با این قانون جدید با مشکل مواجه شده اند. توجیه سازمان دامپزشکی این است که یکسری از همکاران، داروخانه را به مسئولین فنی واگذار می کنند و خود مثلا به خارج از کشور می روند. سازمان معتقد است افرادی به این شکل باید داروخانه هایشان تعطیل شود، اما این مشکل در حال حاضر برای بقیه نیز ایجاد زحمت کرده است. همکارانی که خودشان هم در داروخانه حضور دارند و می خواهند اشتغال زایی کرده و یا در چند شیفت داروخانه را بچرخانند و در کنار خود مسئول فنی هم داشته باشند با این مشکل دست به گریبان هستند. این موضوع ورژن جدیدی از مشکلات است که داروخانه ها با آن درگیر هستند.

- این موضوع در کمیسیون ماده (2) و شورا مطرح شده است؟

مطرح شده و ما در حال حاضر به صورت موقت برای یکی دو نفر به صورت کوتاه مدت (سه ماهه) پروانه صادر کرده ایم. البته با توجه به تعامل خوب موجود بین سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان تهران، امید است این مشکل نیز به بهترین شکل حل شود.

- مهم ترین هدف شما در شورا چیست؟

هدف ما حفظ منافع همکاران و صنفمان است. امید است که بتوانیم رابط خوبی بین نظام و انجمن ها باشیم. همچنین ارتباط بین نظام و سازمان دامپزشکی و حل مشکلات همکاران که خودمان هم عضوی از آنها هستیم.

- چقدر از حضور شما به عنوان نماینده انجمن داروخانه داران در شورا استقبال شد؟

داروخانه دارها بازخورد مثبتی داشتند.

- مهم ترین چالش هایی که در حال حاضر داروخانه دارها با آن مواجه هستند، چیست؟

کمبود دارو؛ به واقع در داروخانه ها کمبود دارو داریم، چه واردات و چه تولید داخل. به خاطر تحریم هایی که بوجود آمده و نبود مواد اولیه تولیدات داخل هم با مشکل مواجه شده است. زمانی دعوا بود سر اینکه دارو زودتر فروخته شود ولی الان سر صرفه جویی دارو دعوا است.

- در حال حاضر اصناف با شورا تعامل خوبی دارند؟ از آنجا که دور جدید شورا بر آن بود که از اصناف مختلف نماینده ای در شورا وجود داشته باشد و این چیدمان بوجود آمد، الان چه تعاملی برقرار است؟ این چیدمان شورا می تواند کمک رسان باشد؟

قطعا کمک کننده است اما در ابتدا باید یک مکان و زمانی در اختیار انجمن ها قرار بگیرد. باید کارمندی در نظام مستقر شود که بتواند رابط بین نظام و انجمن ها باشد. اعضای نظام که نمی رسند به طور صددرصد در ارتباط باشند و باید فردی در نظام حضور داشته باشد و این هماهنگی ها را انجام دهد. البته تا به حال در دور جدید هماهنگی ها خوب بوده و اعضا نهایت تلاش خود را کرده اند. ما هم حضور داریم و بالاخره با فشار و رفاقت و غیره مشکلات را حل کرده ایم. اما مشکلات زیاد است و اعضا هم به نظام بی اعتماد هستند چون تا به حال کاری برای آنها انجام نشده است. دور جدید همه تلاش خود را می کند که این هماهنگی و کمک به مشکلات صنفی به بهترین شکل ممکن انجام شود و بتواند اعتماد از دست رفته اعضا را بدست بیاورد.

در واقع باید اجبار شود همه اصناف انجمن تشکیل دهند. صنف هایی هستند که اصلا انجمن ندارند و در ابتدای کار باید خود اصناف انجمنی تشکیل دهند و همکاری بین اصناف و نظام بوجود آید.

- در خصوص ساز و کار پروانه هایی که نظام صادر می کند توضیحاتی بدهید. آیا تغییراتی در شرایط اخذ پروانه برای اعضا بوجود آورده اید؟

در حال حاضر در استان تهران ظرفیت داروخانه ها تکمیل شده است و پروانه ای به این منظور داده نمی شود. در این مورد ظرفیت سنجی صورت گرفته است. بر اساس قانون به ازای هر 5 کلینیک باید یک داروخانه تاسیس شود. در خصوص کلینیک های دام بزرگ قرار شده است بدون امتیازبندی مساعدت کنیم تا تاسیس شود. تعداد کلینیک ها که زیاد شود، ظرفیت داروخانه ها هم بالا می رود و می توانیم پروانه تاسیس صادر کنیم.

- ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
4
3
بهتره پیرمردها جاشون رو بدن به جوانان
سارا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
1
امیدوارم این طرح عملی بشه واقعا در حق جوانان تازه فارغ التحصیل ظلم میشه
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
0
آن امتیاز بندی که خود منشاء خیری بابت ارزیابی واقعی و معقول،صلاحیت افراد در باب فعالیت در دامپزشکی نبود !! حال بدون ملاحظه و عدم امتیاز بندی برای کلینیک های دام بزرگ ،چه فاجعه ای برای دامدار و دام بی زبان و بیچاره خواهد شد !!؟؟
دوستان ظاهرا" توجه ندارند که وظیفه اول و اصلی آنها مطابق همین قوانین ناقص موجود و مطابق عقل و وجدان ، حمایت از مصرف کننده است حال چه خدمات باشد و یا محصولات . و ریشه اصلی حمایت از خدمات دهنده و تولید کننده واقعی ، در همین حمایت از حقوق مصرف کننده نهفته است .
در رعایت حقوق مصرف کننده ، به خودی خود ، فقط به دامپزشکان و مجموعه های دامپزشکی واقعی ، که توان علمی و مهارتی و وجدان کاری لازم را دارند اجازه فعالیت داده میشود نه افراد و مجموعه های کاذب !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
1
1
در تعدادی از استانها اکثریت اعضای موثر در تصمیمات نظام دامپزشکی استان خودشان مسیول داروخانه دامپزشکی هستند که این امر باعث میشود اولا با فراغ بال قوانین و بخشنامه ها را دور بزنند و یک نفر پادو با تحصیلات غیر دکتر در داروخانه گذاشته و خودشان دنبال فعالیتهای دیگر بروند ودر ثانی با اعمال نظر در امتیاز دهی همواره هوای همکاران داروخانه چی خود را داشته و عملا مانع شایسته سالاری میشوند از این روند دامداران و کلینیسینها متضرر میشوند ضروریست نظام دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استانها اعمال نظر و نظارت نمایند
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
بر مبنای کدام دستورالعمل پروانه مسئول فنی نداریم؟ آخرین دستورالعمل که مربوط به مهر ۹۷ هست کاملا به صدور پروانه مسئول فنی مجزا برای داروخانه هایی که موسس و مسئول فنی متفاوت دارند اشاره شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
در تعدادی از استانها نظام دامپزشکی عرصه تاخت و تاز داروخانه داران با تمکن بالای مالی شده که میدان را در انحصار خود گرفته و اجازه فعالیت و اشتغال به سایر دامپزشکان نمیدهند باید سازمان های دامپزشکی و نظام نظارت کنند
نظر شما
ادامه