کد خبر: ۴۹۷۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

2 حیوان عجیب مشاهده شده در شهر گهواره نوعی سوسمار متعلق به تیره بزمجه‌ است که این نوع بزرگ‌ترین گونه بزمجه محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، ویدئویی ضبط شده توسط اهالی روستای کنه‌رشید بخش گهواره شهرستان دالاهو با عنوان «مشاهده 2 حیوان عجیب در شهر گهواره» از روز گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌شود و بیشترین بازدید را داشته است.

بنا به گفته شاهدان عینی 2 حیوان اندامی شبیه به هم و رنگی متفاوت دارند.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو توضیحاتی در خصوص این 2 حیوان مشاهده شده به شرح ذیل ارائه داد.

این گونه که به تیره بزمجه‌ایان تعلق دارد، بزرگ‌ترین گونه بزمجه است که در موارد نادری تا سه متر هم رشد می‌کند و وزن آن به حدود 70 کیلوگرم نیز می‌رسد.

میانگین عمر آن‌ها در طبیعت هشت تا 9 سال است، در حیات وحش، گسترهٔ پراکندگی آن‌ها به علت فعالیت‌های انسانی کاهش پیدا کرده‌ و آن‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت به عنوان یک گونهٔ آسیب‌پذیر شناخته شده‌اند.

تقریبا می‌توان گفت سوسمارها در همه جای ایران پراکندگی دارند. از بیابان‌های پست با زمین‌های داغ گرفته تا مناطق مرطوب و جنگلی شمالی، سواحل دریای خزر و خلیج فارس و دریای عمان، ارتفاعات کوه‌های البرز و زاگرس.

گهواره یکی از شهرهای استان کرمانشاه در غرب ایران و یکی از 2 شهر شهرستان دالاهو است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
در جاده شهر بجستان به شهرستان گناباد در خراسان رضوی در دو ماه اخیر بنده ۴ مرتبه تردد داشتم که هر بار عینا این بزمچه های بزرگ با بیش از یک متر طول را مشاهده کردم.
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اونیکی تو دیدی بز بجهبود
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
بعد این کجاش عجیبه
نظر شما
ادامه