کد خبر: ۴۹۶۶۳

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز گفت: از سال گذشته تاکنون هیچ گونه ابتلا به تب کریمه کنگو در نطنز گزارش نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سید محمدمهدی نظام طاهری» صبح شنبه اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون هیچگونه ابتلای به تب کریمه کنگو در نطنز گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: با شروع فصل گرما در سطح کشور با شیوع بیماری تب کریمه کنگو مواجه هستیم که در سطح شهرستان نطنز با توجه به نظارت ها و کنترل های صورت گرفته تاکنون ابتلای به این بیماری مشاهده نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز تأکید کرد: افراد شاغل در کشتارگاه ها در معرض ابتلا به این بیماری هستند که با تجهیز کشتارگاه نیمه صنعتی شهرداری نطنز و تعطیلی کشتارگاه های سنتی و یا تبدیل آنها به صنعتی می‌توان خطر ابتلای افراد را به مقدار قابل توجهی کاهش داد.

وی افزود: با بهره برداری از سالن پیش سرد کشتارگاه نطنز در سال گذشته، گوشت دام های کشتار شده تحت نظر کارشناس دامپزشکی به صورت سالم و عاری از بیماری مذکور پس از طی دوره پیش سرد به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

در صنعت مرغداری هیچ نوع هورمونی استفاده نمی‌شود

نظام طاهری در خصوص سلامت گوشت مرغ ابراز داشت: در صنعت مرغداری هیچ نوع هورمونی استفاده نمی‌شود و در تمام مرغ هایی که کشتار شده و به دست مردم می‌رسند فقط تزریق واکسن انجام و در صورت نیاز از آنتی بیوتیک استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از مردم تصور می‌کنند رشد سریع جوجه مرغ به خاطر مصرف هورمون است اما در حقیقت علت سرعت رشد، اصلاح نژاد مرغ ها و تغذیه کامل است.

رئیس شبکه دامپزشکی نطنز در پایان با اشاره به تفاوت تخم مرغ های تولید شده به صورت خانگی (بومی) با تخم مرغ های صنعتی گفت: از آن جایی که مرغ در مرغداری از تغذیه سالم و کاملی برخوردار است نسبت به مرغ خانگی که همه چیز خوار است و از غذاهای متفرقه استفاده می‌کند، دارای تخم مرغ با کیفیت تری است.

 
نظر شما
ادامه