کد خبر: ۴۹۶۱۰

مسؤول بخش دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ گفت: بیش از 20 قلم داروی دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته و اسپری ضد انگل فاقد مجوز در ساوجبلاغ ضبط و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حسین رنجبرپور»، مسؤول بخش دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در بازرسی از بخش دارو و درمان اداره دامپزشکی ساوجبلاغ از کلینیک ها و داروخانه های دامپزشکی شهرستان، اقلام دارویی تاریخ مصرف گذشته و تولیدات فاقد مجوز از سازمان دامپزشکی کشور کشف و متخلفین به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مسؤول بخش دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ افزود: بیش از 20 قلم داروی تاریخ مصرف گذشته و مقدار قابل ملاحظه ای اسپری ضد انگل فاقد مجوز که در سطح داروخانه ها توزیع شده بود، در این بازرسی ها ضبط و معدوم شد.

وی بیان کرد: حفظ حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر تاریخ مصرف و سلامت داروها و اقلام بهداشتی مورد استفاده در این حوزه یکی از وظایف مهم دامپزشکی است که از حساسیت بالایی برخوردار است.

رنجبرپور افزود: ممکن است با انقضای تاریخ مصرف یک دارو، خاصیت استریلیزه بودن فرآورده های استریل از بین برود یا در ترکیبات شیمیایی مواد و ساختار آنها تغییراتی ایجاد شود که این امر عوارض و پیامدهای خطرناک و پرهزینه ای را برای بیمار و صاحب بیمار به دنبال دارد.

 
نظر شما
ادامه