کد خبر: ۴۹۵۹۷
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمدرضا جهانبخش رفیعی» افزود: قراردادها باید از طریق سازمان نظام و مسئول فنی دارای پروانه باشد؛ مدت قرارداد و حقوق و مزایا باید مطابق مصوبات باشد و سازمان و اداره کل هم از آن حمایت می‌کنند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: قرار است به زودی مسئولین فنی بهداشتی استان تهران در ۳ گرید یک، دو و سه رتبه‌بندی شده و پروانه فعالیت بگیرند. این مهم، ماحصل دومین کمیته مشورتی دارویی شورای نظام دامپزشکی استان تهران است که روز گذشته در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد.

عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، در توضیح این طرح گفت: «ساماندهی مسئولین فنی و شاغلین صنعت در دستور کار نظام دامپزشکی استان تهران قرار گرفته و طی آن مقرر شده همکاران برخی دوره‌های آموزشی را که از سوی نظام استان برگزار می‌شود، طی کرده و براساس آن در ۲ گروه مسئولین فنی پایه ۱، ۲ و ۳ رتبه‌بندی ‌شوند و در مجموعه‌هایی که هستند، کار کنند.»

 «دکتر محمدرضا جهانبخش رفیعی» با تاکید بر اینکه این دوره‌های آموزشی در طول ۳ سال برگزار خواهند شد، تصریح کرد: «گذراندن این دوره‌ها اجباری است و مسئولین فنی بدون دریافت پروانه گذراندن دوره‌ها، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود. در همین راستا دکتر سعید فر به‌عنوان دبیر اجرای این طرح انتخاب شده تا با ایجاد یک گروه از مسئولین فنی دارای شناسنامه، اطلاع‌رسانی‌های لازم را از آن طریق انجام دهد.»

وی با بیان اینکه تقویم آموزشی دوره‌های آموزشی مسئولین فنی به زودی طراحی خواهد شد، خاطرنشان کرد: «پیش‌بینی می‌شود که اواخر فصل تابستان سال جاری، اولین دوره در ۲ کلاس برگزار ‌شود که یکی از آنها اصول اولیه خواهد بود تا عده‌ای از همکاران بتوانند رتبه ۳ و مسئول فنی پایه را بگیرند.»

جهانبخش رفیعی با اشاره به اینکه طرح دوره آموزشی مسئولین فنی فعلا در استان تهران و از سوی کمیته مشورتی سازمان نظام تهران تحت مدیریت و مشورت دکتر سلامتی انجام می‌شود، ادامه داد: «کلاس‌های این دوره با همت اداره کل دامپزشکی استان تهران و سازمان نظام تهران برگزار می‌شود و فعلاً محل برگزاری آن به شکل دقیق مشخص نیست و متعاقباً اعلام می‌شود.»

وی به جمعیت حدود ۴۰۰ نفری مسئولین فنی شاغل در استان تهران اشاره کرد و گفت: «شرکت در این طرح برای همه مسئولین فنی اجباری خواهد بود و همکاران باید امتیازها را کسب کنند تا بتوانند به‌عنوان مسئول فنی فعالیت کنند؛ درواقع به این شکل نخواهد بود که کارفرما هر دامپزشکی را که تمایل داشت به‌عنوان مسئول فنی بگیرد، بلکه مسئول فنی باید تاییدیه داشته باشد.»

عضو شورای نظام دامپزشکی استان تهران ادامه داد: «از این پس قراردادها باید از طریق سازمان نظام و مسئول فنی دارای پروانه باشد. مدت قرارداد و حقوق و مزایا باید مطابق مصوبات باشد و سازمان و اداره کل هم از آن حمایت می‌کنند.»

وی در پایان گفت: «مقرر شد طی جلسات آتی سازمان نظام، شیوه نامه مسئولین فنی و شاغلین صنعت دارویی توسط اعضای کمیته نگاشته و تقویم آموزشی و رتبه‌بندی، نهایی شود.»

 

انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
17
دوست عزیز...براساس کدام قانون اولا شرکت در دوره های آموزشی اجباریست؟؟؟ دوما تصمیم براینکه آیا نظام حق نظارت برقراردادها را دارد یاخیر بانظام نیست دوست عزیز.باسازمان دامپزشکیست.سوما بدون رتبه بندی واحدها رتبه بندی مسئولین فنی کاریست ........ وبی فایده...پیشنهادمیکنم نظام دامپزشکی استان تهران پیش از تجویز نسخه ابتدا کمی قوانین را مطالعه بفرمایند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
1
7
............................
چرا هیچکدام از مسئولین فنی در این کمیته ها نیستند
چرا از نمایندگان انجمن ها دعوت نمیشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
16
جناب دکتر ........................ با کدام قانون ..... رتبه بندی رو اجرا خواهید کرد ، شما که توانایی اجرای تعرقه قانوی را ندارین .............. نکنید.اگر کاری می خواهین انجام بدهین، حق بر زمین مانده مسیولین فنی بهداشتی را از کارفرما بگرین ، البته با اولیت رتبه بندی کارفرما........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
6
........................... جلو قرار دادهای صوری با مرغداریها و گاوداریها که به تولید کننده تحمیل میشه و اصلا حضور ندارد گرفته بشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
18
جناب دکتر رفیعی شما بر اساس کدام قانونی می خواهید مسئولین فنی را گرید بندی کنید و براساس کدام قانون شرکت در کلاس ها رو اجباری اعلام می کنید. شما که ماحصل یک کمیته مشورتی رو به همین راحتی برای مسئولین فنی لازم اجرا قرار می دهید چگونه هنوز بعد از گذشت سال ها نتوانستید ماده ۱۸ و ۱۹ که مصوبه هیئت وزیران را اجرایی کنید.
شما دیواری کوتاه تر از مسئولین فنی پیدا نکردین؟
به عبارت دیگر هر چیزی که به نفع نظام دامپزشکی و کسب درآمد برای نظام دامپزشکی باشد بدون طی هیچ کدام از مراحل قانونی لازم اجرا است ولی اجرای قانون مصوب هیئت وزیران غیر قابل اجرا است؟؟
جناب دکتر رفیعی حدود ۴۰۰ نفر مسئول فنی بهداشتی در استان تهران مشغول به کارند و حداقل ۲۰۰ نفر هم دنبال کار برای مسئول فنی شدن بنابراین با حداقل تعرفه یک دوره مدون که یکصد هزار تومان است شما عملا با این تصمیم کمیته مشورتی فقط برای اولین دوره مبلغ حدود ۶۰ میلیون تومان به حساب نظام دامپزشکی استان تهران واریز کردین.
بر اساس چه قانون و براساس چه ............ و چه ............ این اجبار را تعیین کردید؟
جناب دکتر رفیعی مسئولین فنی و بهداشتی با حداقل حقوق و بدون هیچگونه حمایتی از طرف نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی و با کمترین امنیت شغلی در حال زحمت کشیدن هستند و با وضعیت اقتصادی کنونی شرمنده خانواده هاشون هستند. شما به جای اینکه به فکر اجرای ماده ۱۸ و ۱۹ و ایجاد امنیت شغلی برای همکارانتون باشید به فکر پیدا کردن راهی برای کسب درآمد برای نظام دامپزشکی هستید؟
.........................
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
6
.........................
اقا جان از یه نفر مسئول فنی که سختی کارو چشیده مشورت بگیرید.
صدور پروانه ها رو نظام از کی برعهده میگیره؟
این هم حمایت از دامپزشک!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
12
اینا یه شب می خوابن فردا کلی برنامه می ریزن سر این دامپزشک نگون بخت.اصلا جالبه!!هر روز یه برنامه برای اذیت دامپزشک درمیارن ،اما خبری از حمایت نیست!!وضعیت قانونها در ایران و طرز عمل مسئولین واقعا گیج کننده شده.اصلا معلوم نیست این برنامه های غیر اصولی برای چیه.یه عده کثیری رو دامپزشک می کنن،بعد از کار خبری نیست ،بعد از این همه بیکار و کم درآمد انتظارات پزشک متخصص رو دارن و هیچ حمایتی هم نکردن و نمی کنن!!! .................... معلوم نیست هدف اینها چیه؟وقتی مسئول فنی بودیم،به خاطر حمایت نشدن در قضیه گوشت های انگلی کلی اذیت شدیم،شبکه دامپزشکی گفت برو مراجع قانونی به ما ربطی نداره!!!آخه .........، مگه مسئله شخصی هست که من برم مراجع قانونی!!مسئله بهداشت مردم و گوشت های انگلی هست و به خاطر ............. شما بود که به مسئول فنی حمله شد.شما اول امکانات و حمایت های لازم رو انجام بده بعد ........... قوانین و تبصره های الکی ارائه بدین. من نمی دونم چرا هر کس از راه رد می شه یه سیلی به دامپزشک بدبخت می زنه!!!حمایت نمی کنید!چرا اذیت می کنید!! ......................!!! حالا جالب تر اینجاست.رییس شبکه دامپزشکی یه شهرستانی می گفت باید با تعرفه سال 96 کار کنی؟آقای رییس شبکه شما با من بیا هر وقت سیب زمینی رو با قیمت 96 به من دادن من هم تعرفه خنده دار شما رو رعایت می کنم. ..........دامپزشکی رو اینجوری از بین نبرید،کلا حذف کنید،...........................،هر بلایی سر دامپزشک دربیارن نه دولت کار داره نه مجلس نه حتی خود دامپزشکها!! ..................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
7
رتبه بندی نیست، بلکه ............... است.
مسئول فنی با کار کردن سال به سال در کار خود خبره می شود و خودبه خود خبره می شود
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
8
آقای دکتررفیعی ................. مسئول فنی باماهی 2میلیون درآمدگریدبندی داره ..................
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
11
کمی التماس مطالعه قانون پیش از اعلام عمومی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
4
ابتدا باید مراکز توسط دامپزشکی رتبه بندی شوند و سپس کارشناسان براساس رتبه در مراکز مرتیط مشغول شوند. با امتحان کتبی هم نمیشود کارشناسان را رتبه بندی کرد. ضمن اینکه رتبه براساس رفاه کارشناس در مرکز مشخص می شود یا پرکار بودن و یا حساس بودن کار. آیا حقوق متفاوت دریافت می کنند و... باید تصمیم جامع باشد که به مشکل اصلاحات پی درپی ایجاد نشود.
مسئول فنی12 ساله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
5
باز هم یه برنامه جدید. باز هم یک آزمایشگاه جدید با یکسری موش آزمایشگاهی جدید با مسئول آزمایشگاههایی که خداوندگار سواد و علم داروسازی هستند و اصلا در کف معروفیت و شهرت هم نیستند و فقط میخوان به موش ها خدمت کنند.
دکترجان خواهشا دست از این ..........ها بکشید.خسته شدم از بس تو این کشور سر کلاس و امتحان و گزینش و ... شرکت کردم و سرم کلاه رفت. ول کنید. آدم رو از رای دادن پشیمون نکنید. ته همه این ماجراها تو کشور ما به گرفتن پول الکی و پارتی بازی و ... خواهد کشید. .........................
و هر وقت جناب استاد دکتر ............ دانشمند علم داروسازی برای هم صنف های خودشون در نظام پزشکی این پروژه ها رو به اجرا گذاشتن ما دامپزشکها هم سر کلاس های استاد حاضر خواهیم شد.
و کلام آخر ...................، خواهشا .................. و به رویاهای خودتون رو در بخش پزشکی جامه عمل بپوشونید.با تشکر
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
8
باچه ملاکی گرید بندی میشه ;.................. ضمنا تواین بیست سالی که تو دامپزشکی بودم نظام دامپزشکی استان. چه کار مثبتی به مسولین فنی دامپزشکی کرده قبلا 300 تمن اجباری برای کلاس اچ ای سی پی گرفت که به هیچ دردی نخورد
مسئول فنی دارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
5
.......................
شما که هستید که اجبار تعیین می کتید؟
تا حالا کجا بودید و کی از حق مسئول فنی دفاع کردید ..................؟
.............................
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
6
........................
شما اول حقوق مسئولین فنی را تضمین کنید بعد درجه بندی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
4
............................
از اداره ی دامپزشکی که بیشتر از نظام دامپزشکی به فکر دامپزشکان هست تقاضا داریم در این زمینه وارد شوند و مانع از برگزاری این چنین کلاس هایی بشوند
دقیقا مثل کلاس های بازاموزی نظام دامپزشکی هست ؛ دریغ از مطلب علمی!!! فقط پول میگیرند!
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
5
حکیم مهر عزیز اصلا" متوجه رسالت خودتان هستید !!؟؟ چرا این همه نقطه چین !!؟؟ خب حداقل بجای نقطه چینها عبارات مترادف و ملایم تر مینوشتید تا این قدر این کامنتها بی معنی نشوند !!!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
3
از حکیم مهر تقامندم که گزارش و مصاحبه ای در مورد افزایش یکباره هفتاد درصدی هزینه ثبت نام کارگاه ها و دوره های مدون از مبلغ ۶۰ هزار تومان به یکصد هزار تومان تهیه کنند و این تصمیم جدید نظام دامپزشکی استان تهران را هم بررسی کنند.
به نظر میرسد نظام دامپزشکی بیش از سال های گذشته به دنبال کیب درآمد هست تا برطرف کردن مشکلات صنفی و حقوقی و معیشتی و آموزشی دامپزشکان.
براساس چه منطقی هزینه ثبت نام کارگاه ها یک دفعه ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده؟ این در حالی هست که هیچ هزینه ای به اساتید پرداخت نمی شود. ضمن اینکه در سال گذشته هم ۵۰ درصد هزینه ثبت نام کارگاه ها افزایش پیدا کرده بود.
در مجموع در عرض کمتر از دو سال افزایش ۱۲۰ درصدی هزینه ثبت نام.
با توجه به تصمیم اخیر کمیته مشورتی که مسئولین فنی بهداشتی هم موظف به شرکت در کلاس های آموزشی هستند این شائبه را بیشتر از پیش ایجاد می کند که نظام دامپزشکی بیشتر به دنبال کسب درآمد هست تا ارتقاء سطح کیفی و علمی دامپزشکان.
درست هست که در سال گذشته همه چیز افزایش قیمت داشته است اما برگزاری کارگاه های آموزشی عملا هیچ هزینه ای برای نظام دامپزشکی ندارد. لذا افزایش یکباره ۷۰ درصدی هزینه شرکت در کارگاه ها چیزی جزء درآمد بیشتر برای نظام دامپزشکی نمی تواند داشته باشد‌.
پاسخ ها
دکتر حسین زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
بنظر می آید منظور از بوجود آمدن نظام دامپزشکی کاهش یا قطع ید دامپزشکی از بودجه های عمومی و دولتی است !! در حالی که مبالغ کلان و نجومی از بودجه کشور صرف نهادهای بی ثمر و حتی مضر و تفرقه افکن می شود .
بارها با شواهد و حرکتهایی مواجه شده ایم که شائبه انحلال سازمان دامپزشکی با آن همه سابقه و امکانات و پرسنل را مطرح میکند !!
بدون شک هر گونه همکاری و کمک به رخ دادن چنین فاجعه ای از طرف هر کس که باشد خیانتی است نا بخشودنی .....................
قرار گرفتن امور دامپزشکی و حتی دامپروری ، در ید مدیریت یک سازمان منسجم دامپزشکی دولتی با سابقه ، حتی با همه کمی ها و کاستی هایش به مراتب بهتر از وجود دو یا چند سازمان و مدیریتهای موازی و دوگانه است که اساسا" فاقد هر گونه انسجام و قانون مندی و تجربه و سازماندهی بوده و به هیچ وجه پاسخگو نبوده و نیستند و مانع پاسخگویی و مسئولیت پذیری نهاد اصلی دولتی نیز می شوند .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
1
هروقت حق و حقوق قانونی و مصوب مسئول فنی رو تونستین بگیرین بعدش بیاید درجه بندی و ... کنید
نظر شما
ادامه