کد خبر: ۴۹۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: برای نخستین بار جهت مبارزه با فعالیت گروه های تهیه و توزیع کننده مواد مخدر ۲ قلاده سگ موادیاب به همراه مربی در این شهرستان مستقر می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سرگرد فرهاد میرزایی» روز شنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: تیم‌های مبارزه با مواد مخدر به همراه سگ‌های موادیاب در محورهای مواصلاتی این شهرستان و مناطق حاشیه‌ای و پرخطر مستقر می‌شوند.

وی از شهروندان نیز خواست برای جلوگیری از فعالیت بیشتر فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر همکاری بیشتری با مأموران انتظامی داشته باشند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد نیز در این جلسه گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر چندین برنامه مختلف شامل برپایی نمایش‌های خیابانی، همایش پیاده رویی و دوچرخه سواری، پخش اطلاعیه‌ها و نصب بنرها با موضوع مضرات و آثار سو مصرف مواد مخدر برگزار می‌شود.

خشایار صنعتی افزود: برای برگزاری آئین‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در مهاباد و برای تأثیرگذاری بیشتر در بین اقشار مختلف مردم، ابتکار عمل باید به انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد داده شود و دستگاه‌های دولتی تنها وظیفه هماهنگی را بر عهده داشته باشند.

وی در خصوص فعالیت مراکز عرضه قلیان در مهاباد نیز اظهار داشت: هر چند این مراکز بدون مجوز فعالیت می‌کنند اما تجربه نشان داده که برخوردهای قهرآمیز با آنها نمی‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد و برای این منظور باید با برخورد نرم تدریجی از دامنه فعالیت آنها کاسته شود.

«صنعتی» یادآور شد: فعالیت مراکز عرضه مواد دخانی که در نزدیکی مراکز آموزشی و باشگاه‌های ورزشی قرار دارد، باید متوقف شود و ساعت‌های کار مراکز قلیان سرا نیز باید محدودتر شود.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۸۰۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف می‌شود که سگ‌های مواد یاب حدود ۱۰ درصد آن را شناسایی می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
سلام. همایش پیاده روی تا کنون چه ربطی به آموزه های پیشگیری از اعتیاد داشته است؟
نظر شما
ادامه