کد خبر: ۴۹۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، انتخاب ريیس سازمان دامپزشكي ايران به سمت دبيركل منطقه آسيا، اقيانوسيه و خاور دور سازمان بهداشت جهاني دام (OIE) را که برای نخستین بار در تمام ادوار تاریخ این سازمان روی داده است، تبریک می‌گوید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، انتخاب «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» به سمت دبیرکلی منطقه آسيا و اقيانوسيه سازمان بهداشت جهاني دام در شرایط خاص منطقه ای و انواع فشارهای ناجوانمردانه دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دستاورد خیره کننده ای است که شاید در این شرایط بتوان بدون هیچ مبالغه ای آن را نسبت به هرگونه توفیقی در شرایط زمانی غیرموقعیت کنونی، دو چندان ارزشمند برشمرد. کما اینکه این موفقیت ضمن اینکه منجر به دستاوردهای بهداشتی و استفاده از مزایای روابط نزدیک‌تر مدیران سازمان دامپزشکی کشور با هیات‌های منطقه ای و حتی فرامنطقه ای و خود سازمان جهانی بهداشت دام می‌شود، می‌تواند موقعیت دیپلماسی کشاورزی و دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران را در مراودات سیاسی و اقتصادی نیز به شکل روزافزونی افزایش دهد.

در انتخابات روز جمعه ٣١ مي ٢٠١٩ در صحن علني مجمع عمومي سازمان بهداشت جهاني، ضمن تصویب عضويت ايران در هيات رییسه منطقه آسیا و اقیانوسیه، در انتخابات مجمع عمومي سازمان بهداشت جهاني، دكتر عليرضا رفيعي پور، ريیس سازمان دامپزشكي ايران با ٩٢ راي موافق و ١٦ راي مخالف يا ممتنع به عنوان دبيركل منطقه اسيا و اقيانوسيه و خاور دور سازمان بهداشت جهاني دام انتخاب شد.

این برای نخستین بار است که ايران در تاريخ حیات این سازمان توانسته است در اين پست مهم جهاني انتخاب گردد. دفتر مركزي منطقه آسيا، اقيانوسيه و خاور دور در شهر توكيو ژاپن است.

با این نتیجه، از این پس اداره اين دفتر  و مديريت اجرايي منطقه اسيا و اقيانوسيه و خاور دور سازمان بهداشت جهاني دام بر عهده ريیس سازمان دامپزشكي ايران به عنوان دبير كل منطقه اي oie قرار گرفت.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
کی میرسد که سیاست دست از سر دامپزشکی بردارد !!؟؟
نظر شما
ادامه