کد خبر: ۴۹۵۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس اداره دامپزشکی مرند از دفن بهداشتی لاشه های طیور رها شده در روستای قراجه محمد این شهرستان خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر رضا رضامندی» ابراز داشت: کیسه های حاوی لاشه های مرغ رها شده در حاشیه باغ های روستای قراجه محمد با همت مرکز جهاد کشاورزی شهر کشکسرای و کارشناس مروج پهنه روستا، نیروی انتظامی کشکسرای و دهیار روستا دفن بهداشتی شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در دفع ضایعات واحدهای پرورش طیور افزود: امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه های تلف شده مرغداری ها یکی از شاخص های اصلی در پیشگیری از بروز بیماری های طیور است که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول رهاسازی تلفات طیور در حاشیه جاده را تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی جامعه دانست و گفت: برخی از متخلفان با نادیده گرفتن این موضوع و خساراتی که متعاقب آن برای روستاییان ایجاد می شود اقدام به رها کردن لاشه های تلف شده در حواشی راه ها و باغ ها می کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مرند از صاحبان واحدهای صنعتی و بومی پرورش طیور خواست با رعایت موازین بهداشتی در راستای ارتقای سطح بهداشت و پیشگیری از بروز بیماری ها گام بردارند.

رضامندی با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور و احتمال بروز آن به ویژه در بین طیور بومی خاطرنشان کرد: مردم هرگونه تلفات مشکوک را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی شهرستان و یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
2
8
این کجاش دفن بهداشتیه؟!! عمق ۲ متر که رعایت نشده، کیسه ها هم که مشخصه وضع مناسبی ندارند از آهک هم که خبری نیست .خجالت نمی کشید این عکس ها رو منعکس هم میکنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
1
3
چرا کیسه نایلونی جدا نشده؟آیا از منظر محیط زیستی کار درستیه؟ اگه کسی می دونه راه درستش چیه به ما هم بگه. حداقل می شه گفت کار آقایون هر چند از هیچ چی بهتره، اما این روش دفن بهداشتی نیست!!
نظر شما
ادامه